Cruise control werkt niet na koppelen

Greenman1

Nieuw lid
Veel dingen kan je terugvinden in de lijst met topics. Deze ben ik helaas nog niet tegengekomen.

Sinds kort werkt mijn cruisecontrol pas ongeveer 30 minuten na de laatste keer dat ik gekoppeld heb. Ik vermoed dat de sensor die op de koppelingspedaal zit blijft hangen. Weet iemand waar ik deze sensor kan vinden zodat ik deze na kan kijken?

mr2cv

Lid
Bij je koppelingspedaal zit ook de sensor. Het kan zijn dat je pedaal niet niet helemaal volledig omhoog komt. Heb ik ook een keer gehad. Bij mij was de verouderde remvloeistof, die ook voor de hydraulische koppeling gebruikt wordt, de boosdoener. Pas na 30 minuten? Dat is erg lang rijden zonder koppeling te gebruiken.

Greenman1

Nieuw lid
Ah, ben net naar de Alpen heen en weer geweest, het meeste is recht door :-)

Weet iemand misschien waar ik die sensor precies kan vinden? Moet ik daarvoor op de hydrolische cylinder zijn of onder de auto?

Monteurtje

Forumguru
Koppeling schakelaar zit op de koppelingcilinder. In de motorruimte. Onder de accu. Schakelaar is los te vervangen. Luchtfilterhuis, accu, accubak eruit halen en dan zit de koppelingcilinder daar onder. Schuin onder de rembekrachtiger.

Bovenaan Onderaan