cruise control

skodaad

Nieuw lid
Sinds gisteren vertoont mijn cruise control kuren. Na instelling houdt hij even de snelheid aan maar na 1 soms 3 en dan weer 5 km gereden hebben schakelt hij uit. Opnieuw indrukken en het hele festijn begint weer van voren af aan. Gladde of hobbelige weg maakt geen verschil. Iemand een idee wat het kan zijn (remschakelaar, koppelingsschakelaar die af en toe weigeren????)

NielsW

Lid
heb ik ook gehad.

Bij mij was het verholpen toen ze het schakelaartje wat ook je remverlichting regelt hadden vervangen.

skodaad

Nieuw lid
Ben net terug van vakantie, toch lastig zonder goed werkende cc. Bedankt voor je antwoord NielsW. Weet je toevallig wat de kosten van die schakelaar waren?

skodaad

Nieuw lid
Dat valt me nog mee, na alle dure reparaties is dit een bescheiden bedrag.
Bedankt voor de informatie

skodaad

Nieuw lid
dynamo vervangen, hydraulische pomp stuurbekrachtiging vervangen, complete bedrading onder de motorkap vervangen, aandrijving rechter zijruit van de voordeur vervangen, stabilisatorstang voor vervangen, relais motormanagement vervangen, 4 of 5 keer deuren afgekit i.v.m. wateroverlast
basspeaker in de voordeur gerepareerd, defecte originele skoda radio vervangen
Mij dunkt dat het mooi geweest is. Ik had deze auto 3 jaar geleden nota bene gekocht omdat hij betrouwbaar zou zijn. Hiervoor had ik een Opel Zafira waaraan ik in dezelfde tijd enkel een kapot schakelaartje en knipperlichtrelais gehad heb.

joergarms

Senior Member
Dit is inderdaad een behoorlijke waslijst.
Zou hier ook echt niet vrolijk van worden en ook flink m'n twijfels krijgen over de kwaliteit.

Fabia

† In Memoriam
Dat is wel heel veel zeg in drie jaar. Balen voor je. De stabilisatorstang en afkitten zijn echt Fabia kwalen, daar komt heel veel voor. Ik hoop dat het leed nu een beetje geleden is.

Silk

Nieuw lid
Wat een waslijst. Als ik het goed lees, is je kabelboom inmiddels vervangen. Bekend probleem bij Fabia uit beginjaren 2000. Wat betreft cruise control: eerst dacht ik aan kabelboom, maar die is bij jou al vervangen?! Een ander bekend probleem is ook vocht, zeker in combinatie met ruitewissers op interval. Ik weet hier geen oplossing voor maar op een ander forum voor fabia vindt je wellicht antwoord: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=296
Succes

skodaad

Nieuw lid
Heb vandaag bij de dealer een afspraak gemaakt voor een beurt en meteen de cc vernoemd. Ook zij vroegen of het euvel voorkwam in combinatie met het gebruik van de interval op de ruitenwisser. Er zou een modificatie voor zijn. Het probleem komt blijkbaar vaker voor. Afijn, volgende week dinsdag wordt er naar gekeken. Ik laat nog wel weten wat ze gevonden hebben.

skodaad

Nieuw lid
Intussen is mijn auto terug van zijn onderhoudsbeurt. De problemen met de CC schenen aan een vervuild gasklephuis te liggen. Dit is gereinigd en vandaag werkte mijn cc weer zoals het hoorde. Ben wel vergeten te vragen waar die verontreiniging vandaan komt. De auto wordt keurig op tijd onderhouden dus ook het luchtfilter wordt tijdig vervangen. Iemand die het weet???

Gieliovd

Forumguru
Intussen is mijn auto terug van zijn onderhoudsbeurt. De problemen met de CC schenen aan een vervuild gasklephuis te liggen. Dit is gereinigd en vandaag werkte mijn cc weer zoals het hoorde. Ben wel vergeten te vragen waar die verontreiniging vandaan komt. De auto wordt keurig op tijd onderhouden dus ook het luchtfilter wordt tijdig vervangen. Iemand die het weet???
Tja goeie vraag wel. Zo'n gasklephuis zit dus direct onder je luchtfilter en zou geen vuil moeten doorlaten.

Mijn gasklephuis is ook gereinigd bij de grote beurt, gezien hij erg vervuild was volgens de dealer.

Fijnstof komt er misschien nog wel door, samen met brandstof... 120.000 km, ik weet het niet.

Djinn_4fun

Actief lid
Sinds gisteren vertoont mijn cruise control kuren. Na instelling houdt hij even de snelheid aan maar na 1 soms 3 en dan weer 5 km gereden hebben schakelt hij uit. Opnieuw indrukken en het hele festijn begint weer van voren af aan. Gladde of hobbelige weg maakt geen verschil. Iemand een idee wat het kan zijn (remschakelaar, koppelingsschakelaar die af en toe weigeren????)

Even diep uit het stof.

Ik heb sinds kort dezelfde problemen, na vervangen koppakking/olie/kvs/multiriem en filters.
Het ene moment rijdt hij de gehele weg zonder problemen op de CC en het andere moment moet ik constant de CC opnieuw activeren. Zit geen vaste tijd tussen als hij het niet goed doet.

Kan de dealer een storingsgeheugen hierover uitlezen, of wordt er geen geschiedenis opgenomen het het computer geheugen?

Djinn_4fun

Actief lid
Hoe kan ik dat nakijken?
Ik heb wel gezien dat als ik de rem zwak intrap (lees: aantikken met de punt van grote teen) dat de lichten achter niet aangaan, pas bij iets verder indrukken lichten ze wel op.
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Bij zelfde zwak intrappen gaan CC wel uit dus zal normaal zijn toch?

Djinn_4fun

Actief lid
Zal ik straks na werk even naar moeten kijken, koppeling gaat niet zwaar oid.
Meestal zet ik de CC uit via de schakelaar en af en toe via het rempedaal.

Ronnie

Forumguru
Misschien dan toch de stuurschakelaar?(is al wel vaker uit de bus gekomen als boosdoener...)
Ik kan wel het schema hier neerzetten, maar of je er wat mee opschiet....

Djinn_4fun

Actief lid
Zou ik dat kunnen testen door een beetje wiebelen aan de schakelaar bij ingeschakelde CC?
CC valt niet uit bij richting geven of groot licht geven.

Bovenaan Onderaan