Cruise Control

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Mensen,

Ik heb een Fabia 1 van 2000 zonder CruiseControl. Omdat ik geregeld lange afstanden ga rijden was ik van plan om alsnog een CC in te laten bouwen door de garage. Deze moest even nakijken of het mogelijk was en hoeveel dit zou gaan kosten (in eerste instantie begon hij over 500-600 euro. Kan dit kloppen? Vind het rijkelijk duur aangezien een CC op internet nieuw nog geen 100 euro kost! Heeft iemand er al ervaring mee? (zelfbouw of laten doen?)

Desperado

Forumguru
En voor 20 euro kun je ook wel een setje krijgen.Maar dan heb je wel echte rommel.Voor een beetje goede aftermarket cc moet je gauw 250 euri neertellen zonder inbouw.En aangezien dealers altijd duurder zijn als anderen is 600 euri niet vreemd.

joergarms

Senior Member
Die prijs klopt wel hoor. Je kan het echt niet vergelijken met die internet setjes. JE krijgt sowieso een nieuwe handel aan je stuur, die zijn ook niet goedkoop. De software moet aangepast worden, en zo zullen er nog een paar dingen zijn.
Ik kan je wel zeggen dat als je eenmaal cc hebt, je niet meer zonder wilt rijden. Ik zou het doen, dat geld moet je na een weekje gewoon vergeten.

nomad

Senior Member
2e hands handle kopen op internet of bij een sloper, inbouwen en de software even zelf activeren. Stelt volgens mij weinig voor.

joergarms

Senior Member
Daar zou ik maar niet vanuit gaan.
Het ene kabeltje wordt wel getrokken, wel of niet gebruikt.
De andere kabel passen ze aan op de uitrusting van de auto.

Ik heb bij mijn vorige auto (VW Transporter) een CC in laten bouwen voor 100 €. (Zal nu ietsje duurder zijn..) Gedaan bij MarJa, een tweemansbedrijfje van 2 VW-monteurs die van allerlei leuks met je VAG-wagen kunnen doen. De CC was als origineel, en werkte 100% naar tevredenheid. Heb hem 3 jaar gebruikt totdat ik de VW T4 verkocht.
Hun site: http://fullspeed.to/marja
Ze hebben weliswaar geen Skoda melding op hun mainpage staan (en ook geen Bugatti of Bentley of Lamborghini), maar ik denk wel dat ze je kunnen helpen.

LenK

Forumguru
(en ook geen Bugatti of Bentley of Lamborghini), maar ik denk wel dat ze je kunnen helpen.
Jammer ik zocht een adresje dichter bij huis voor mijn Gallardo onderhoud :471:

Het is wel te hopen dat hun autotechniek beter is dan hun webtechniek.
Wat een website :biggthumpdown:

cvegreen

Forumguru
Ziet er geen makkelijk klusje uit als je dat allemaal ziet . De helft van je dashboard moet eraf. Dan nog een heel geklooi met draden , stuur eraf (hoe gaat dat dan met je airbag ? Moet je hem dan terug laten activeren achteraf of werkt die meteen terug ? Ik zou het niet meteen een doe het zelf klusje noemen als ik dat zo zie .

nemo

Senior Member
Ik heb bij mijn vorige auto (VW Transporter) een CC in laten bouwen voor 100 €. (Zal nu ietsje duurder zijn..) Gedaan bij MarJa, een tweemansbedrijfje van 2 VW-monteurs die van allerlei leuks met je VAG-wagen kunnen doen. De CC was als origineel, en werkte 100% naar tevredenheid. Heb hem 3 jaar gebruikt totdat ik de VW T4 verkocht.
Hun site: http://fullspeed.to/marja
Ze hebben weliswaar geen Skoda melding op hun mainpage staan (en ook geen Bugatti of Bentley of Lamborghini), maar ik denk wel dat ze je kunnen helpen.

Heb de site even bekijken maar kan niet achterhalen waar die tent is.. Want voor dat bedrag zou ik GRAAG een CC-hendel in mijn Fabia willen laten bouwen!
Dus weet iemand waar het is?

cvegreen

Forumguru
we zijn aan het kijken zoals wel geweten voor een vervanger van de vectra van de vrouw. We zijn vandaag gaan zien naar een citroen jumpy , mooie wagen , heel veel ruimte . Er zat in de stockwagen die ze hadden geen CC en ik vroeg of het achteraf kon en hij was daar heel formeel in . NEE , hij is gehomologeerd ZONDER , dus kan mag het niet . Bij Citroen gaat het ook niet , want de computer is beveiligd daartegen. Dus bij een iets ouder model kon het wel , maar mocht het niet en bij de nieuwe gaat het al helemaal niet meer .

Desperado

Forumguru
Dat vind ik wel een heel vaag verhaal.
Volgens mij kan het wel, eventueel met wat aanpassingen in de computer.

Heb de site even bekijken maar kan niet achterhalen waar die tent is.. Want voor dat bedrag zou ik GRAAG een CC-hendel in mijn Fabia willen laten bouwen!
Dus weet iemand waar het is?
Je kan alleen via e-mail contact met ze opnemen. Als het komt tot een afspraak vertellen zij waar je moet zijn. Op mijn vorige forum van de VW Transporter T4 waren er velen die het adres wisten, maar niemand die het openbaar maakte. Het zou kunnen zijn dat hun werk niet helemaal "wit" is..., maar daar heb ik ze niet naar gevraagd. En o ja, betaling is contant. Maar heb je gelazer, dan werken ze net zo lang voor je totdat je probleem verholpen is. Een groot deel van de T4-scene heeft uitstekende ervaringen met hun service en kwaliteit. Maar het moet uit de lengte of de breedte komen. Aan jou de keus wel of niet met ze in zee te gaan. :)

Ik heb even contact opgenomen met de beste mensen en dit was hun antwoord:
-------------------------------------------------------------------

Pieter,

Uw auto is helaas nog niet voorzien van een epc systeem (er gaat toch echt een epc lampje branden bij mij...??)waarbij montage van een originele cruise control mogelijk is.

Wat we wel kunnen doen is een universele cruise control monteren van het merk waeco, deze werkt identiek aan de originele en is kwalitatief gelijkwaardig. (iets wat je van de meeste goedkopere merken niet kunt zeggen)

De waeco cruise control heeft dezelfde functie's en mogelijkheden als de originele en wordt op een originele schakelaar aangesloten zodat je niet ziet of dit naderhand ingebouwd is of dat het systeem af fabriek is meebesteld. Het systeem van waeco kost 425 euro gemonteerd en wel.

Montage van de systemen gebeurd in de avonduren bij ons in waddinxveen en we zijn afhankelijk van het type auto tussen de 2 en 4 uur bezig (de koffie staat klaar).

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben maar als u nog vragen heeft of een afspraak wilt maken belt u dan gerust even!
----------------------------------------------------------------------

met andere woorden, goedkoop zijn ze niet en verstand ervan hebben valt helaas ook wel mee!

Desperado

Forumguru
De dealer en een beetje universele inbouwer kunnen het m.i net zo goed en ook wel goedkoper.
Voor een beetje erbij(dus zwart)vind ik het behoorlijk prijzig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan