Cruisecontrol werkt niet

Mijn Yeti 1.8 TSI 4x4 van 2010 bevalt op zich uitstekend, alleen werkt de cruise control niet. Ik heb de fputcodes uitgelezen, maar geen foutcodes gevonden.

Kan de CC softwarematig zijn uitgeschakeld? Wat is de meest voorkomende oorzaak van een niet werkende CC? Rem/koppeling sensor of de hendel aan het stuur? Wie kan mij helpen met het vinden van de oorzaak?

Erik_NL

Forumguru
een accu die op zijn eind loopt, of een dynamo die de accu niet goed meer oplaadt, kunnen ertoe leiden dat de cruisecontrol (en op zeker moment de stuurbekrachtiging en vervolgens de dashboardverlichting) uitvalt. Check daarom de accu en de dynamo.

hemi24

Forumguru
Of de bediening is gewoon stuk; die stuurkolomschakelaars van die generatie staan er wel om bekend om zo nu en dan de geest te geven…

• Leuk
Waarderingen: Tees
NEt geprobeerd om de schakelaar schoon te maken. Geen verbetering. Dan maar eens kijken voor een tutorial om de schakelaar te vervangen. Nieuwe schakelaar bij Winparts is een stuk voordeliger dan bij Skoda. Alleen zal ik hem zelf moeten monteren.

Antera

Donateur
Ik kan dit uitlezen en bekijken wat de oorzaak is. Kan ook een koppeling of remlichtschakelaar zijn namelijk.

Voor meer info stuur me een whatsapp op onderstaand nummer

reneyeti2010

Nieuw lid
zelf ook gehad dat de cruise control niet meer werkte.
van alles nagekeken en inderdaad ook de remlichtschakelaar had invloed kunnen hebben
omdat deze de cruise-control direct uitschakelt
maar het was te simpel voor woorden...(ahum :thumbsdown:)het was alleen maar de wipschakelaar van de cruise control die op OFF stond ipv de de ON- stand.
te simpel om waar te zijn ik weet het. maar heb toch nog even gezocht voordat ik er achter was omdat ie gewoon standaard altijd goed staat (kom er nooit aan)
dus of de schakelaar is gewoon kapot

Bijlagen

• 2025-02-20_12-05-34.jpg
    2025-02-20_12-05-34.jpg
    17,4 KB · Weergaven: 4

SuperBeeb

Forumguru
Bij mijn hobbyauto zit de cc op dezelfde zekering als 1 van de remlichten. Dus als cc niet werkt, weet ik dat dat lampje stuk is :D

Bovenaan Onderaan