Cullmann of FlauweCull(mann)

willard

Nieuw lid
Hallo

Mijn vrouw heeft een nieuwe Skoda Elegance Combi Octavia, ik daardoor ook ?
Enfin er zit een mp3 stream blabla Bleutooth telefoon inbouw fabriek af in.

Tsja. De telefoon werkt prima.
Maar nu zijn we op zoek naar een houder-adapter.
Blijkt dat we een "cullmann" moeten hebben?
Nu snuffel ik in duitsland her en der wat rond en vind er een aantal.

Maar steeds als ik wil kopen (80-90€) staat er een waarschuwing bij!!!!
"past niet op VW en Skoda's fabrieks-af(in het duits)"!
crazy.gif
confused.gif
1884.gif

Waar zijn deze adapeters te koop. Behalve bij de dealer voor 3 maal de prijs.

Iedereen groeten en veel Rij-plezier !

PS Octavia rijdt. Prima
Zelfde als een Bora die ik een aantal jaren geleden Had
yeah.gif

-------------------
Skoda Elegance combi, Stream met MP3, bluetooth handsfreekit, trekhaak en helaas zonder automaat
Cappasjino kleur

Frankie

Actief lid
Hoi willard, je laatste poging met dit bericht stuitte op wat onbegrip van de mede forumgebruikers. Naar mijn mening enigzins overdreven toen. Maar dit is nu wel al de derde keer dat je het EXACT zelfde bericht plaatst !? Zou je het niet toch eens op een andere manier proberen ? Waarom gebruik je trouwens steeds dezelfde tekst ? Kan je helaas niet helpen, maar ik vrees dat er sowieso niet veel reactie zal komen. Waarom weet ik eigenlijk ook niet
confused.gif

Matra_Murena

Actief lid
De houder kan je ALLEEN via de dealer krijgen, of tweedehands uiteraard. Is een heel flauw spelletje van VW/AUDI en dus ook SKODA. De Cullmann houder die je voor 80 euro kan kopen past wel op je VC3 of 4 basisstation maar als je de telefoon erin doet werkt hij 1 sec, dan ziet hij dat je een goedkope houder hebt en gooit het systeem uit. Is puur een stukje herkenningssoftware om lekker duur carkits te kunnen verkopen.

Helaas.

willard

Nieuw lid
Kijk
Bedankt voor het antwoord!
Matra Murena

Op zoek dus naar een gehackte adapter!
Want om het half jaar een andere telefoon met nieuwe houder.

DAAAAAAAAAG

Hé zou het trouwens zo kunnen zijn dat wanneer je je toestel aan een aansteker oplader hangt hij het zelfde doet. Ik bedoel je eraf gooien. Dat doet hij bij mij de heletijd Nokia N80. Bluetooth !

Begrijp zoiets echt niet.

Zet toch alleen maar kwaad bloed zo'n actie lijkt me

In ieder geval bedankt voor de verhelderende reactie.
Tsja en als je geen vragen meer mag stellen in een Forum !
Weet ik het ook niet meer!

Groeten en veel rijplezier

Volgens mij maak je van een mug een enorme olifant. Ik heb een Motorola V3 en daar heeft Cullmann geen houders voor. Vind ik geen probleem want de telefoon en de auto vinden elkaar probleemloos. Als ik instap is er verbinding, hoef ik de telefoon niet voor uit mijn jaszak te halen. Kan via het MaxiDot gewoon in het telefoonboek en bellen en gebeld worden. Werkt perfect. Batterijverbruik valt heel erg meer maar voor de zekerheid heb ik een autolader bij me. Op de houder in de auto heb ik een Brodit actieve houder voor mijn PDA gemonteerd en dat ziet er ook strak uit. Sterker nog, als er nu een houder voor mijn telefoon zou komen zou ik 'm niet eens kopen, liever 1 apparaat zichtbaar dan 2.

willard

Nieuw lid
van een mug een olifant?

gewoon een vraag

en het is gewoon zielig van een dealer op deze manier geld te willen en mogen verdienen, zielig

Verder vroeg ik me gewoon af hoe het zat.

Een adapter erop is gewoon het mooist.

Maar goed,

Bedankt skoda dealers, we kopen dat ding lekker niet heb een cigaretten oplader.

Lekker rommelig, half illegaal enz.

TOP skoda

mug en olifant

?

gewoon irritant, toch

Matra_Murena

Actief lid
Het is gewoon een smerig spelletje wat er gespeeld wordt, maar je kan altijd een bleutooth oplossing nemen. Dan laadt hij wel niet op in de auto maar kan je wel bellen/gebeld worden. Parrot oid schijnt zeer goed te bevallen!

Dat heeft ie al, hij kan dus al bellen en gebeld worden. Hij wil alleen perse een autohouder voor zijn telefoon en die is er niet. Iets wat hij overigens had kunnen weten. Toen ik mijn auto bestelde met de bluetooth oplossing gaf de dealer netjes aan wat wel en niet mogelijk was en wat het ging kosten. Voor mij was het dus geen verrassing.

Gysman

Actief lid
@boudewijn: Deels mee eens, maar het is natuurlijk niet gezegd dat als een dealer iets verteld, dat het dan per definitie waar is... Dealers zijn vaak van een hoop dingen zeker niet op de hoogte, in het bijzonder waar het aftermarket car-hifi/gsm spul betreft...

Ben ik helemaal met je eens Gysman, maar voor zover ik kan beoordelen heeft hij dezelfde Bluetooth set als ik heb: Die van Skoda zelf en die moet je af fabriek bestellen om 'm met het Maxidot te kunnen laten communiceren. Je zou verwachten dat een dealer daar wel het een en ander vanaf weet. Dit betekent natuurlijk niet dat zijn dealer zo veel verteld heeft als de mijne. Ik kan me zijn teleurstelling ook zeker voorstellen. Aan de andere kant: Mijn dealer kon mij veel vertellen omdat ik veel vragen stelde en er niet vanuit ging dat mijn apparatuur zomaar zou werken/communiceren in/met de auto. Op die manier wist ik waar ik aan toe was.
En voor iedereen die niet niet besteld heeft: Er zijn diverse draadjes op dit forum over deze handsfree set.

Tallguy

Forumguru
<font color="red">@Willard

Zou je, ter bevordering van de leesbaarheid van jouw berichten, niet zoveel in dichtstijl willen schrijven en ook niet een enter tussen elke regel? Dank je wel!</font>

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

<font color="red">@Willard

Zou je, ter bevordering van de leesbaarheid van jouw berichten, niet zoveel in dichtstijl willen schrijven en ook niet een enter tussen elke regel? Dank je wel!</font>

[/ QUOTE ]

grin.gif
grin.gif

Bovenaan Onderaan