Cupra Born

emilio3333

Forumguru
Sinds afgelopen december nieuwe lease-auto, de Cupra Born (ID3 ;)

Het is de basis uitvoering. Zit eigenlijk wel prima in z’n spullen en is wat meer auto dan de ID3.
Moest (helaas) elektrisch rijden vanuit de werkgever.
Auto bevalt goed maar ik rij dadelijks veel km’s en moet dus elke dag minimaal 1x aan de snellader onderweg.


B0E408D7-F77F-41B3-8E8B-38785111D650.jpeg 26B2DA2B-70EA-404E-8BE9-1F326E184084.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Wat zijn de verschillen in de 'spullen' @emilio3333 ? Die c-stijl heeft inderdaad wel een ID-3 motief. Wat zijn jouw ervaringen met software bugs met de Cupra?
 

emilio3333

Forumguru
De zijkanten van de auto zijn idem aan de ID3. De C stijl is wat anders en de voor-en achterkant zijn wat ‘traditioneler’. Zo heeft de Cupra een grille wat natuurlijk helemaal geen functie heeft.
Bugs:
-spraakbediening gaat soms spontaan aan bij bijvoorbeeld gapen.
-App waarmee je de auto kan voorverwarmen en acculading kan zien werkt zeer traag of vaak gewoonweg niet. App er weer af gooien en opnieuw installeren is dan het enige wat helpt.
-Media-systeem is 2x uit gevallen.

Auto bevalt goed en app wordt beter geeft Cupra aan.
 

Duijzer

Donateur
Ik ben best benieuwd wat veel kilometers rijden en dagelijks aan de snellader doet met de accucapaciteit over een jaar of 2-3. Mooie auto, maar als hij na 4 jaar en (pak weg) 150.000 km nog 50% van z’n accucapaciteit heeft is hij economisch een heel eind afgeschreven. Ben benieuwd wat dat op termijn doet met restwaarde en dus leaseprijzen…
 

emilio3333

Forumguru
Capaciteit van de accu gaat niet heel snel naar beneden, zie bijvoorbeeld de E-Golf momenteel op Autoweek met 170000 km op de teller.
Snelladen doe ik nooit tot maximaal vol, laad alleen aan km’s bij wat ik nodig heb. Verder is het belangrijk de auto nooit lang te laten stilstaan met een volle accu. Op circa 60% wordt aangeraden bij lang de auto niet gebruiken.
 

hemi24

Forumguru
Leuk verhaal en verrassend dat het echt beter is dan de ID.3!
Jammer dat je meegaat met dat typische Autoweek gezever over die trommelremmen achter…
 

Captain Hook

Forumguru
Jammer dat je meegaat met dat typische Autoweek gezever over die trommelremmen achter…
Idd.
Want wat is er mis met die trommelremmen?
Dacht men nou echt dat die niet voor de juiste remvertraging zorgen en dat het niet veilig zou zijn? :pieker:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Voordeel van trommels is dat je velgen VEELlllll langer schoon blijven en makkelijker zijn schoon te maken als ze dan eens vuil zijn.
En bij de Fab nu ook achter trommels en kan echt geen verschil merken tov schijven achter.
Doen gewoon hun werk, en ook bij een noodstop geen negatieve verschijnselen bemerkt.

Denk dat het een dingetje voor tussen de oren is !
 

Bakkertje

Forumguru
Heb het artikel niet gelezen, maar bij (ph)EV auto’s doen de achterremmen bijzonder weinig. De auto remt vooral af door te regenereren Ipv te remmen..
De schijven achterop mijn gte zullen eerder door roest dan door slijtage vervangen moeten worden. Dan is een trommel vele malen langer houdbaar wat ik begrepen heb.

En ja het kijkt niet zo mooi / stoer als schijven achter..
 
Bovenaan Onderaan