CV hapert, ramen reageren op een vreemde manier..

Maarten74

Nieuw lid
Hallo allemaal,

ik ben Maarten, relatief nieuw hier en in het bezit van een mooie Octavia 1.6 uit 2003.
Ik heb sinds kort de volgende problemen:
De CV schiet binnen een seconde na ontgrendelen (reageert nog wel op afstandsbediening) weer op vergrendelen. Met de sleutel kan ik het slot nog goed open en dicht draaien. Het rode lampje in de deur aan de bestuurderskant brandt continu. Verder hoor ik, zowel wanneer de auto rijdt als wanneer hij stil staat en van het contact af is, de mechanieken 'klikken', alsof de CV signaal krijgt om te ont- of vergrendelen. Ook lijkt de electronische bediening van de ramen van slag, echter zonder een duidelijk patroon binnen de opmerkelijkheden; de verschillende ramen lijken ad random te reageren op bediening van 1 van de ramen. Wat wel constant lijkt is het omlaag gaan van 1 van de achterruiten wanneer ik de sleutel uit het contact haal. Iemand heeft me al getipt dat het mogelijk om een defecte comfort module gaat. Omdat ik een aantal maanden geleden een behoorlijk natte vloerbedekking had aan de gehele bestuurderskant, werd geopperd dat het mogelijk om waterschade aan de module zou gaan, ervan uitgaand dat de module deels onder de bestuurdersstoel zit. Iemand anders zei weer dat de module onder het dashboard is geplaatst, maar dat waterschade alsnog mogelijk is wanneer de schade is ontstaan doordat de afvoergaten van de paravan zijn verstopt. Enkele weken geleden heb ik een hoop opgehoopte bladeren uit de goot verwijderd en sindsdien lijkt er geen nieuw water binnen te komen. Ik heb me nog niet bezig gehouden met het drogen van de vloerbedekking, in de veronderstelling dat het niet zoveel kwaad kan als ik even een droge periode en wat vrije dagen afwacht. Enkele vragen hierbij:

- Kan iemand me vertellen wat waarschijnlijk het probleem is?
- Waar is de comfort module bij een Octavia I uit augustus 2003 geplaatst?
- Hoe kan ik er achter komen welke type (serienummer) comfort module ik nodig heb wanneer ik deze wil vervangen? Een nieuwe kost ruim 300 euro heb ik begrepen, en eventueel een tweedehands exemplaar aanschaffen lijkt veel geld te schelen. Ik heb er best wat voor over om mijn Octavia op orde te krijgen, maar een dure reparatie komt vrij ongelegen op dit moment. Ik zou dan ook graag wat kosten besparen door zelf op zoek te gaan naar de juiste onderdelen en zelf zoveel mogelijk het probleem te pinpointen. Misschien vraag ik wel teveel en kan ik het euvel het beste door een garage laten verhelpen. Mocht dat het geval zijn, dan hoor ik het ook graag.

alvast bedankt voor het meedenken en groeten,

Maarten

Antera

Donateur
Dit klinkt als een kapot deurslot in je bestuurdersdeur. Even uitlezen om te kijken of dat inderdaad ook een storign aangeeft in vcds. Daarnaast zit je comfort module onder je stuurkolom. Onderste kap verwijderen en dan zie je vanzelf een langwerpig kastje met 2 stekkers erop.

Maar zou eerst amaar eens voor je deurslot gaan is nagenoeg nooit je comfort module

Adoks

Senior Member
Zoals Antera al aangeeft, laat je auto even uitlezen. Ik kan het ook gratis voor je doen, maar dan moet je wel richting Utrecht. Krijg je ook nog een logfile mee. Dit is veel efficienter sleutelen dan gissen.

Maarten74

Nieuw lid
Bedankt voor het aanbod, erg aardig.. Ik had inmiddels al een afspraak met mijn garage gemaakt om de auto uit te laten lezen. Toen ik wilde wegrijden bleek de accu echter totaal leeg; waarschijnlijk door het voortdurend aansturen van de raammechanieken (auto had anderhalve dag stil gestaan). Na een bezoekje van de ANWB rechtstreeks naar de garage gereden. Ze hadden vandaag geen tijd meer om 'm uit te lezen; maandag zou ik meer horen. Ik ben benieuwd wat het probleem is..

Antera

Donateur
Keep us posted. Slechte accu kan ook voor spookstoringen zorgen maar we trekken nog even geen conclusies

Bovenaan Onderaan