Heyjijdaar
Lid
Ik ben de laaiend enthousiaste eigenaar van een Skoda Octavia 1.9TDi uit 2005. Uitstekende wagen, tot gisteravond… nu ben ik niet meer enthousiast.
Ik op wilde trekken op een 80km weg en plotseling met een grote witte, blauwe en zwarte rookwolk achter me, was ik al het motorvermogen kwijt was. Het leek alsof ik van de tweede versnelling in de vijfde beland was. Maar terug schakelen hielp niets. Geen diagnose lampje was gaan branden. Er zat niets anders op dan het snel achterop komende verkeer te waarschuwen met me alarmlichten.
Omdat ik niet aan de kant kon staan ben ik door gereden naar een vluchthaven. Daar de mobiliteitsservice van de Skoda gebeld, nog een keertje gebeld en nog een keertje gebeld. Zul je net zien… heb je pech en dan heb je zelfs met KPN geen ontvangst. Dus ben al rijdend een plek opgezocht waar ik de Skoda hulplijn nogmaals belde. Al gauw was de ANWB ter plaatse.
Die heeft gekeken of er geen slangen los zat. Al gauw werd duidelijk dat de motor vacuum zoog. Dat was aan de luchtbuizen te zien. Ik dacht dat zal de LMM of de EGR wel zijn, maar mijn ergste vrees was dat het de turbo zou zijn. Na telefonisch ondersteuning gezocht te hebben, bleek het waarschijnlijk om de turbo te gaan.
Voorzichtig met de knalgele ANWB bus voor me, reed ik op sleeptouw naar de Skoda garage. Gelukkig was het aarde donker....
Vanochtend werd het met een telefoontje plotseling duidelijk, dat mij een flinke dure reparatie te wachten stond. Mijn turbo stond namelijk muurvast…
Daar zit je dan mooi mee, die auto moet toch klaar, ik heb de auto voor me werk nodig. Geen garantie meer en…. coulance, daar hoef ik waarschijnlijk bij PON niet op te rekenen. Want hij heeft inmiddels al 118.000 km gereden…
Ik ga maar vast sparen, want € 1583,- euro is een hele, hele flinke smak geld.
Of had ik toch mijn werk voor mijn auto nodig?
Ik op wilde trekken op een 80km weg en plotseling met een grote witte, blauwe en zwarte rookwolk achter me, was ik al het motorvermogen kwijt was. Het leek alsof ik van de tweede versnelling in de vijfde beland was. Maar terug schakelen hielp niets. Geen diagnose lampje was gaan branden. Er zat niets anders op dan het snel achterop komende verkeer te waarschuwen met me alarmlichten.
Omdat ik niet aan de kant kon staan ben ik door gereden naar een vluchthaven. Daar de mobiliteitsservice van de Skoda gebeld, nog een keertje gebeld en nog een keertje gebeld. Zul je net zien… heb je pech en dan heb je zelfs met KPN geen ontvangst. Dus ben al rijdend een plek opgezocht waar ik de Skoda hulplijn nogmaals belde. Al gauw was de ANWB ter plaatse.
Die heeft gekeken of er geen slangen los zat. Al gauw werd duidelijk dat de motor vacuum zoog. Dat was aan de luchtbuizen te zien. Ik dacht dat zal de LMM of de EGR wel zijn, maar mijn ergste vrees was dat het de turbo zou zijn. Na telefonisch ondersteuning gezocht te hebben, bleek het waarschijnlijk om de turbo te gaan.
Voorzichtig met de knalgele ANWB bus voor me, reed ik op sleeptouw naar de Skoda garage. Gelukkig was het aarde donker....
Vanochtend werd het met een telefoontje plotseling duidelijk, dat mij een flinke dure reparatie te wachten stond. Mijn turbo stond namelijk muurvast…
Daar zit je dan mooi mee, die auto moet toch klaar, ik heb de auto voor me werk nodig. Geen garantie meer en…. coulance, daar hoef ik waarschijnlijk bij PON niet op te rekenen. Want hij heeft inmiddels al 118.000 km gereden…
Ik ga maar vast sparen, want € 1583,- euro is een hele, hele flinke smak geld.
Of had ik toch mijn werk voor mijn auto nodig?