DAB/DAB+

petertje1970

Actief lid
Sta op het punt me nieuwe Octavia te bestellen Bij navraag bij de dealer wordt deze met Dap geleverd en niet met Dab + Heeft deze optie dan nog zin want een hoop zenders zijn alleen via Dab+ te horen heb ik op het internet gelezen. Volgens de dealer is het ook nog niet bekend bij Pon wanneer Dab+ op de skoda gelevert wordt

Laatst bewerkt door een moderator:

VWim

Forumguru
Dap komt er sowieso niet op, DAB/DAB+ kan er wel op en het werkt goed. De kosten liggen rond de 100 euro, zie de prijslijst.

VWim

Forumguru
In de prijslijst staat overigens de volgende omschrijving: DAB (digitale radio ontvangst), DAB+ compatible
Ik weet niet onder welke steen jouw dealer heeft gezeten?

EdK

Forumguru
Dab zo en zo niet nemen omdat dit er al uit gaat of heel erg snel.
Dab+ is de standaard en is nog in testfase in nederland, we lopen wat dat betreft achter op andere europese landen.

VWim

Forumguru
Dab zo en zo niet nemen

hoe en hoe? :D

In de prijslijst is het te vinden op de pagina "Opties en pakketten onder het kopje "Audio en communicatie".
Bij Skoda is DAB of DAB+ geen keuze, het is of wel of geen DAB. Als je de optie aanvinkt heb je zowel DAB als DAB+.

henriz

Forumguru
Overzicht NL digitale radio zenders DAB / DAB+ per 1 september 2013

• 100% NL
  • 24 Nieuws
  • 3FM
  • 538
  • Arrow Classic Rock
  • BG Radio
  • BNR Nieuwsradio
  • Classic FM
  • Efteling Radio
  • FunX
  • Juize
  • Q-music
  • Q-music non-stop
  • Radio 1
  • Radio 10
  • Radio 2
  • Radio 4
  • Radio 5
  • Radio 6
  • Radio Maria
  • Radio Veronica
  • Sky Lovesongs
  • Sky Radio
  • SLAM!FM
  • Sublime FM
  • Sublime You
  • TOP 2000
Wauw, ik wist niet dat er al zoveel beschikbaar is. Bij bestellen wist ik niet eens wat DAB is, dus totaal niet op gelet. Als ik dit geweten had dan had ik er wel om gevraagd.

EdK

Forumguru
Zola ng je dus. Zeker DAB+ he bt kun je nemen, is het alleen maar DaB dan koop je iets wat een kat in de zak word genoemd.
En de term DAB /DAB+ van Skoda is een term die verwarring wekt blijkbaar en DAB moeten ze gewoon weggummen in tekst

Rick

Senior Member
Inderdaad he, die dealer heeft zijn info weer goed op orde... pfff. DAB+ is vanaf start levering van de O3 voor zover ik weet leverbaar. Heb het zelf nu op de eind november geleverde O3 en werkt super. Kraakhelder en in Randstad in ieder geval goede ontvangst.

AC70

Lid
Ik zou het zeker bestellen. Heb het nu 2 weken in mijn octavia en het werkt perfect. Inderdaad super helder zonder hinderlijke storing of ruis.

Leon!!

Lid
als je DAB besteld krijg je DAB+ (athans zo is mijn OIII geleverd vorige week). Het geluid is subliem en als je dus de mogelijkheid heb en zin heb om 100 euro extra te geven, moet je het zeker doen. Spijt krijg je niet
@autoleip achteraf is niet mogelijk volgens mij

andrehj

Forumguru
Bij navraag bij de dealer wordt deze met Dap geleverd. Volgens de dealer is het ook nog niet bekend bij Pon wanneer Dab+ op de skoda gelevert wordt
Zoek een betere dealer. Deze snapt er niets van. Alle Skoda-radio's die DAB kunnen, kunnen ook DAB+. Gewoon bestellen dus.

petertje1970

Actief lid
Iedereen bedankt voor jullie reactie ben een stuk wijzer geworden tja we zitten aan deze dealer vast via de leasemaatschappij De kennis is wel vaker minder van ze ook bij hun vw afdeling waar ik jaren in heb gereden en toen ze ook op verschillende fouten betrapte maar goed via dit forum komen we er wel he nogmaals bedankt luitjes

Bovenaan Onderaan