Dab+ plak antenne

Dag allen
Ik wil de radio omwisselen voor een dan+ versie.

Qua antennes zijn er volgens mij twee opties .
Plak antenne voor op het raam , of de orginele antenne vervangen voor een dab antenne.

De plak antenne lijkt mij het simpelste oplossing.
Maar de aanzicht vindt ik dan wat minder.

Nou kwam ik dit filmpje tegen, die de plak antenne bijna compleet achter de stijl wegwerkt, zodat alleen een draadje zichtbaar is.
Heeft iemand dit wel eens geprobeerd??
Hier de link.

PizzaPieter

Forumguru
In mijn Passat 3BG heb ik ooit een DAB+ ingebouwd, inclusief de bijgekochte (aanbevolen) plakantenne.

Afgezien van dat het geen gezicht is, is de werking écht minder optimaal. Op de A1 tussen Apeldoorn en Amersfoort viel hij vaak, waarop de verkoper zei: "tja, plakantenne is ook niet echt de beste optie. Een externe antenne is veel beter".

Mijn advies zou dus zijn: extern!

EdK

Forumguru
Bij mijn Zenec navi had ik ook een DAB module erbij gekocht
En zat ook zo'n plakantenne bij.
Ontvangst was gewoon slecht veel uitval.
Naderhand nog andere plak antenne gebrobeerd en zelfde probleem
Uiteindelijk maar gewoon op FM gehouden voor de tijd dat ik het gebruikte ( auto niet meer)
Nu een VAG unit met DAB en dus met vaste antenne en gewoon goede ontvangst behalve in tunnels maar dan gaat hij tijdelijk over op FM en bij DAB ontvangst weer op DAB

EJS

Forumguru
In de vorige auto van mijn vrouw had ik de originele radio vervangen door een pioneer met dab+. Deze had een plakantenne voor op de voorruit maar daar nooit opgeplakt. Ik wilde voor het opplakken namelijk eerst testen of het wel werkte en legde daarbij de antenne in het dashboardkastje. Toen bleek dat het prima werkte hebben we die dus in het dashboardkastje laten liggen.
Moet er wel bij zeggen dat dit in de randstad was. Merkte wel minder bereik in bijv het oosten van het land.

Bovenaan Onderaan