DAB+ problemen?

Jstruijk

Senior Member
In de handleiding staat dat het logo automagisch wordt toegewezen als deze aanwezig is in het apparaatgeheugen. Er staat niet dat deze automatisch middels DAB binnen gehaald word.
Hmm...

fastpeter

Forumguru
Raar probleem VWim

heb jij wel de zenders een paar weken terug opnieuw ingesteld ?? (i.v.b met de frequentie wissel), want dan heb je na het opnieuw zoeken ook de zenders in je voorkeur opnieuw moeten opslaan, daarna verlies je het logo.
Kun je nog steeds elke logo toe kennen.
Zou je eens willen kijken welke firmware en software versie je draait het is wel zo dat ik een paar weken terug een software update heb gehad die nodig was volgens de dealer wegens wat fout oplossingen.

De procedure om logo's toe te kennen is natuurlijk niet veranderd het is puur begonnen toen de freq wisseling is ontstaan toen moest ik de zenders opnieuw toevoegen aan de favorieten en als je dat doet verlies je de logo.
je gaat dan naar instellingen en dan zenderlogo's daar kun je dan inderdaad het bestand (plaatje) aan wijzen, ik heb nog steeds de zelfde logo op de sd kaart staan en die pakt hij nu gewoon niet meer.

Wat wel vreemd is dat ik wel de zelfde plaatjes kan toekennen aan de FM zenders daar werkt het wel, of te wel als je ze hebt gekozen veranderen ze ook , bij DAB gaat alles goed echter na het selecteren van een logo staat er nog steeds geen logo >>,
de dealer gaf aan dat er toch al wat meer mensen zijn met dit probleem ook in de VW groep met een zelfde systeem ze hebben het gestuurd naar de fabriek want techniek in Leusden had meer meldingen.
Het is een software fout in het systeem vermoedelijk in combinatie met de frequentie wissel en schijnt dat er dus automatisch logo's zouden worden mee gezonden van af heden.
Dit ondersteunt de columbus wel want die optie kun je aan en uitzetten bij je instellingen echter geen van beide werkt ??

Kan te maken hebben met de software update van een paar weken geleden icm DAB frequentiewisselingen.
Mijn O3 is maand geleden in de garage geweest voor 1e beurt en wat andere zaken oa wegvallen DAB, vast slaan van navi en ploteseling de frontassist melding in maxidot.
Garage heft contact opgenomen met Skoda NL maar die weten het ook niet. Gisteren heb ik via mijn garage vernomen dat men in CZ bezig is met de software.

Evilcomputing

Senior Member
Ik heb nu sinds een week ofzo dat ik geen slide-show meer heb op de NPO zenders.
Hebben meer mensen hier last van?
Ook heb ik nog nooit Radio-tekst gezien, of automatische logo's.
Dit zou allemaal al moeten kunnen op DAB(+).

De slide show werkte ook al, maar is nu spontaan weer weg.
Al met al, in mijn ogen is DAB is toch niet een echte grote toevoeging...

fastpeter

Forumguru
Mijn problemen zijn uiteindelijk opgelost door niet het vervangen van de navi module wat de importeur wilde , toen dacht ik van als ik toch alles kwijt raak dan maar een algehele reset dus niet een subitem maar echt alles, je bent dan letterlijk alles kwijt.

Werkte daarna direct weer ??, logo staan er bij en radio tekst is er ook al is die beperkt wat men mee zend, ze kunnen veel meer dan wat er mee gezonden wordt, ik denk dat je beter een mail moet sturen naar http://www.digitalradio.nl/ om te vragen wat men echt uitzend en ben bang dat dit voor elke zender zelf te beslissen is wat men nu wel of niet mee stuurt.....auto logo's heb ik ook nog nooit ontvangen maar zelf toegevoegd.

Evilcomputing

Senior Member
Bah,

Ik hoopte op iets van: ja dat heb ik ook, ze zullen wel met het zenderpark bezig zijn.
Maar helaas dat mag dus niet zo zijn....

Zal eens langs de dealer..
Als ze hem resetten/ algehele reset, werkt dat Video in motion nog wel?

O3-Rider

Senior Member
Logo's op DAB? Echt nog nooit gezien. Hoe zou ik dat kunnen checken? En een slide show heb ik ook nog nooit gezien.

Evilcomputing

Senior Member
Setup onder DAB (zou ook nog kunnen onder uitgebreide instelleingen)
Daar staat het vinkje: automatische zender logo's

Ook had ik echt eerst slide show's op een aantal NPO kanalen (volgens mij kan je het ook zien dat achter de zendernaam 2 van die blokjes staan)

O3-Rider

Senior Member
Dat vinkje staat aan, maar waar en wanneer zou ik dan logos moeten zien?
Geldt dit logo dan ook als favoriet? of wordt hij dan niet overgenomen?

Die blokjes heb ik inderdaad wel eens gezien.

Falcon

Donateur
Sinds een aantal weken is DAB+ bij mij bagger in iedergeval, maar ook FM werkt niet prettig. Ik heb zo'n vermoeden dat bij mij de antenne niet goed meer is. Afspraakje dealer als gevolg :(

Barrokok

Actief lid
Ik vroeg me ook af waar je die slideshow dan zou moeten zien. Maar als je in het radioscherm bent, kun je met de onderste knoppen in het scherm ergens kiezen voor weergave. Daar heb ik altijd de geheugenlijst geselecteerd staan, maar je kunt daar ook kiezen voor "diashow".

Als je die kiest, zal die bij radio 1, na 10 of 20 seconden uiteindelijk een afbeelding laten zien. Wel grappig!

Daar komen ook de logo's te staan. Ik was in de veronderstelling dat de logo's ook in je geheugenlijst automatisch worden geladen, maar dat is dus niet het geval.

Evilcomputing

Senior Member
De slideshow's doen het bij mij in eens niet meer.
Maar dat komt dus niet door een landelijk probleem oid.
Eerst dacht ik nog dat het regionaal was, maar na heel Nederland rond te rijden heb ik nergens slideshows.

Zal hem eens compleet resetten zoals @fastpeter beschrijft.
Mocht dat niet helpen. dan maar terug naar de dealer.
Nu maar hopen dat een full reset VIM niet uitschakelt.

Evilcomputing

Senior Member
Nou factory reset werkt niet. Ja het werkt dat je alles kwijt bent dat klopt.
Lost mijn DAB probleem niet op.

Wel blijft VIM aan ! :)

toch maar eens langs de dealert.

Evilcomputing

Senior Member
Ik heb nog nooit slideshows gezien.....

Wel gaaf hoor:
20140208-170823.jpg

O3-Rider

Senior Member
Huh gaaf. En dat krijg je in dit geval bij Radio1 en weergave slideshow?
Zal toch ook eens een reset doen, je weet maar nooit.

Evilcomputing

Senior Member
Ja, of nieuws items.
Bij 3fm tijdens pinkpop waren de highlights van pinkpop ervoor.
en bij radio 2 was het weer en volgens mij ook het huidige nummer te zien.

Bovenaan Onderaan