DAB+

stefansmits

Nieuw lid
Hallo,

Vraagje....Ik ben de trotse bezitter van een O3 en bij het bestellen werd me geadviseerd om DAB+ toe te voegen aan de radio. Uiteraard heb ik hier naar geluisterd en de eerste 10.000 km heb ik er van genoten.

Echter...DAB+ werkt nu niet meer, alleen nog maar FM.
Garage heeft de auto aan de lap-top gehangen en zegt geen problemen te zien.
Mogelijk ligt het aan de radio zenders die het signaal versturen (storing)?

hebben meer mensen hier last van?

Gr Stefan

stefansmits

Nieuw lid
dank voor de reacties, heb het forum dab-problemen doorgelezen en dat gaat helaas meer over ontvangst.
In mijn O3 werkt het nergens, voor geen enkele zender.

ben bang dat ik het inderdaad handmatig moet gaan instellen

Jstruijk

Senior Member
Ik zou eens beginnen met het opnieuw zoeken van zenders en je favorieten daarna opnieuw toewijzen

VWim

Forumguru
Probeer het eens via de zenderlijst, waarschijnlijk bedoel je dat favorieten niet meer werkt. Dat klopt, de zenders zijn recentelijk van frequentie gewijzigd.

Skoda_Fan

Actief lid
Had het zelfde. Zender in favorieten en werkte niet meer. Alles weer opnieuw handmatig opgezocht en weer toegevoegd aan favorieten. Werkt nu weer perfect...

Rallye

Forumguru
Als dit inderdaad voor de TS de oplossing is, zegt dat ook iets over de grondigheid van zijn dealer.......

Barrokok

Actief lid
Misschien te simpel voor woorden, maar elke keer als je op de knop "radio" drukt, terwijl het systeem al op radio staat, schakelt de radio tussen DAB+, FM en AM.

Kan het zijn dat je een keer te vaak op radio hebt gedrukt en dat de radio nu staat afgesteld op FM?

Probeer een paar keer achter elkaar op de knop radio te drukken en kijk eens wat er gebeurt.

Anders terug naar de garage en stop die laptop op een plek waar de zon nooit schijnt en laat ze hun ouderwetse oren eens gebruiken! Geen geluid = niet goed, al zijn er 100 laptops die zeggen dat er niets mis is! :banghead:

Bovenaan Onderaan