Dacia, het nieuwe Skoda

philippe bakker

Forumguru
Ach er heeft juist een Nederlander mijn rs gekocht. Dus men kan daar toch nog leuke auto’s betaalbaar kopen mits in het buitenland te gaan shoppen.

EdK

Forumguru
Ja en in nederland rijden we nog allemaal DAF.......
En hebben we tulpen in de tuin staan en lopen we nog op klompen....

:banghead::banghead::banghead: :sleep::sleep::sleep::sleep:

philippe bakker

Forumguru
En Volvo :). Maar serieus toen ik op vakantie was in Frankrijk 6/10 Nederlanders die passeerden reed Volvo. Ook ongeveer 90% vd Volvo’s die we in Frankrijk zagen was een Nederlander

SteGo

Donateur
Staat geen mercedes bij se
hap hap hap :maakmegek:
als door een wesp gestoken. :D

Ik zeg het vooral op basis van mijn ervaringen met de bestelauto's van Mercedes Benz ... man wat een roestbakken. Vito's en Sprinters ... rotten je onder de kont vandaan.
Maar ik heb ook C-klasses van slechts enkele jaren oud bij schadeherstellers zien staan waarvan de onderkanten van de portieren beginnen te roesten. De Citroen C4 Cactus staat daar wel om bekend .. maar bij Mercedes is dat ook niet vreemd. En toch kreeg je die auto niet mee uit de premium showroom zonder ook eerst een premium bedrag neer te tellen. Vind ik echt schunnig voor zo'n merk.

Dat de S-klasse top geconserveerd zal zijn en goed uit testen komt geloof ik graag ... maar die kost helemaal schrikbarend veel geld.

Het best bestand tegen roestvorming zijn auto's van de merken Audi, BMW, en Renault, zo luidt de conclusie van de AutoBild. Ford, Peugeot en Citroën behoren tot de zwakkere broeders op dit gebied.
bron; https://www.ad.nl/auto/deze-negen-moderne-auto-s-roesten-het-snelst~a5fa00a0/

Waar blijf die;
Roest roest en roest.
waar je over schreef in het geval van Renault? :D

• Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Mijn vader heeft 3 Renaults gehad, alle drie weg gedaan uit miserie. Wel 40jaar geleden. En roest was idd niet ondenkbaar.

EdK

Forumguru
Voor de lol eens een wagen samengesteld bij Dacia... 1OHMQG
En moet zeggen dat kwa prijs ik toch een 3000+ eurie lager zit dan ik voor de Fab heb neergelegd 3 jaar terug.
Maar goed wat mis ik tov de Fab3 ?
Valt op zich mee, zover ik nu kan bepalen mis ik dan stoelverwarming.
Een stoel in hoogte verstelbaar voor de passagier.
En wat betreft het media systeem is er wat onduidelijkheid voor me.
Leveren ze nu wel of niet een DAB+ radio mee ?
In de accessoire lijst zie ik nog wel één en ander terug mbt de audio maar dit gaat zover ik zie alleen over speakers.
Ook daar vind ik niets terug over DAB+
Tsja en dan zoals hier al geroepen het geluid van de wagen in de cabine !!
Kun je alleen bepalen door proefrit aan te vragen, en dan kun je ook voor jezelf bepalen of de stoelen naar jouw wensen zijn.
Dit is toch een geheel persoonlijk iets, de één heeft een beter zitvlak dan de ander. en de één heeft een betere rug dan de ander...

Voor mezelf sprekende ben ik nog al wat gewend door dat ik vele bedrijfswagens ( bestelwagens) heb gereden en nog steeds rij.
En die stoelen zijn in algemeen toch iets minder dan in een personenwagen.

Maar goed, eerst maar eens de Fab 4 combi afwachten en de prijzen daarvan !
Lopen die echt de spuigaten uit, dan kan ik altijd eens een bezoek brengen aan een Dacia dealer voor een vergelijk......

Bovenaan Onderaan