Dacia Lodge

AGTon

Forumguru
Goedenmiddag,

Toen ik lucht kreeg van de Lodge dacht ik, dat gaat een topper worden. Net als alle andere Dacia modellen, veel voor weinig, dat is voor een hoop mensen wat ze zoeken.

Het valt mij echter op dat ik ze zeer weinig zie op geel kenteken. Soms zie ik er wel eens eentje rijden, maar met groene platen. Tot nu toe heb ik er 2 in het wild gezien op gele platen.

Iemand anders met dezelfde ervaring, of heb ik wat gemist mbt de productie van dit model ??

gr

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit een in het wild gezien, behalve in de TV reclame (waarbij het me trouwens opvalt dat een van die kinderen van die papa met de Lodgy ook niet heel blij kijkt als ze erin zit). Ik denk zelf dat er twee redenen voor zijn:

Ten eerste, Dacia heeft denk ik nog een lange weg te gaan om het wat negatieve imago weg te poetsen, dat heeft bij Skoda ook lang geduurd, en nog steeds zijn er mensen die liever meer uitgeven aan een VW dan minder aan een Skoda.

Ten tweede, als ik rondkijk onderweg valt het me op dat er zowiezo niet heel veel nieuwe 7-zitters/MPV's te zien zijn. De nieuwe Grand Scenic lijkt het nog het beste te doen, maar ook die zie ik niet veel. Nieuwe Verso's, nieuwe Zafira's, nieuwe Touran's, mooie auto's, maar tegenwoordig toch vrij zeldzaam. Geen idee hoe dat komt, ik heb zelf 4 jaar een Zafira geleased, in de tijd dat ze als warme broodjes gingen (evenals Grand Scenics, Verso's en C4 Picasso's), en er een fijne auto aan gehad. Zijn mensen uitgekeken op dat concept, of is het toch de crisis? In dat laatste geval zou je misschien toch meer verwachten dat de Lodgy wel een succes wordt, tenzij het imago dermate beroerd is dat mensen liever een 2e hands Opel/Toyota/Renault rijden dan een nieuwe Dacia.

AGTon

Forumguru
Eerdere Dacia modellen gingen toch wel aardig snel over de toonbank. Natuurlijk speelt dat zich allemaal af in een ander sigment, maar ik had meer verwacht van de Lodgy.

De nieuwe Zafira zie ik ook erg weinig, en ik denk dat dit o.a. te maken heeft met de financiele situatie. Men koopt nu meer naar wat ze nodig hebben dan wat ze willen hebben. Lease gaat ook meer op de centjes letten.

peperskoda

Forumguru
De Renault/Dacia dealer hier heeft er ondertussen toch heel wat van afgeleverd. Hoewel ik niet verwacht dat het ding de successen van de Logan MCV gaat evenaren, daar is het ontwerp naar mijn idee te discutabel voor. Ik heb de Lodgy(want zo heet dat ding......) van dichtbij bekeken en bereden(in de dieseluitvoering) Persoonlijk vind ik hem absoluut lelijk, maar eerlijk is eerlijk het apparaat rijdt best goed en is onvoorstelbaar ruim. Wat ik wel tegen vind vallen is de prijs, voor een beetje complete auto ga al heel snel richting de 20k en dat is gewoon veel geld. In combinatie met de zéér geringe marges van de dealer(om en nabij de 200 euro op zo'n auto) maakt dat ook dat het verschil in bij te passen bedrag niet zo heel groot is t.o.v. de gerenommeerde merken en dan wordt de keuze voor de Lodgy toch ineens een stuk lastiger.

AGTon

Forumguru
Logdy koop je denk ik ook alleen maar als je veel ruimte nodig hebt en een klein budget.

Sinds ik de vraag hier heb neergelegd heb ik er toevallig 2 in het wild gezien :) Hoe vreemd kan het lopen.

mbt de vanafprijs, ik merk bij veel wagens dat de vanaf een mooie prijs is, maar wil je een leuke wagen hebben dan kom je altijd erg duurder uit. Het blijven toch lokkertjes

Bovenaan Onderaan