Dacia's Yeti

LenK

Forumguru
Met zo'n uitlaatje zou het ook zo mmar een brommobiel kunnen zijn :crazy:
992a5b7e0b73a08ebf0a9070d8a7caef.jpg

Bakkertje

Forumguru
Ik wil niet vloeken in de Skodakerk maar ik vind het absoluut geen lelijke auto. Ik ben bang dat de Yeti hier een geduchte concurrent aan gaat krijgen.

Captain Hook

Forumguru
Ik ben inmiddels van diverse Skoda's een prima buildquality gewend (VAG eigen). Of een roemeense derivaat van een fransoos in de buurt komt van de ingetogen kwaliteit van een Skoda...:crazy: Hmmm, ik moet het nog zien.

Daarom denk ik ook dat de Yeti wel wat duurder zal zijn dan deze Dacia.

En als zometeen de definitieve prijzen van de Yeti er zijn, ben ik bang dat er weinig verschil zal zijn tussen de O2 combi 4x4 1.8 en de Yeti 4x4 1.8. :ahum:

Mark

Banned
De Yeti zal meer luxe hebben dan deze Dacia, zonder punt en dat verklaart zeker ook een deel het prijsverschil. Ze houden het dan eenvoudiger bij Dacia, de degelijkheid en afwerking is prima in orde en daar moet je zeker de wagen niet voor laten staan en dat weten de mensen intussen ook.
Ik vind dat zowel de Yeti als de momenteel nog naamloze SUV van Dacia mooi ogen aan de buitenzijde, afwachten wat het word van de binnenzijde.

cvegreen

Forumguru
Concurentie voor de yeti zal het zeker en vast wel zijn . Maar ik heb het niet zo voor de renault technieken . Maar wie ben ik natuurlijk , er zijn heel veel mensen die wel renault technieken kunnen pruimen . Als je budget SUV koopt en de dacia komt goekoper uit dan de yeti , dan zal skoda klappen krijgen van dacia , dat is een feit . Maar mensen die echt op degelijkheid gesteld zijn zullen wel kiezen voor ons geliefde merk . Conlusie , diegenen die enkel naar het budget kijken kopen dacia , wie verder kijkt dan zijn/haar neus lang is wordt het skoda . Dus blijft skoda simply clever .

floris

Lid
Wil niet vervelend zijn maar Dacia valt in een hele andere categorie auto dan bijv skoda. Moet je er maar eens in gaan zitten, voelen kijken en vastpakken, vervolgens uitstappen en de deur dicht gooien en je begrijpt dat het idd ook voor dat geld kan, je betaald minder maar je krijgt nl ook veel minder dan bij een skoda.

Okki

Donateur
Nog liever dan de Dacia, eerlijk en puur en zonder allerlei gekunstelde design uitspattingen

JHSingh_Braz_91LadaNiv_1RR.jpg

EdK

Forumguru
Wil niet vervelend zijn maar Dacia valt in een hele andere categorie auto dan bijv skoda. Moet je er maar eens in gaan zitten, voelen kijken en vastpakken, vervolgens uitstappen en de deur dicht gooien en je begrijpt dat het idd ook voor dat geld kan, je betaald minder maar je krijgt nl ook veel minder dan bij een skoda.

Eigen mening geven is niet vervelend hoor !
Maar de punten die jij aanhaalt zal menig mens niets schelen !
Kijken net als wij naar prijs / kwaliteit en grote en als je op deze wijze kijkt zal deze dacia ? een concurent worden van de Yeti, ondanks dat je met de Yeti misschien meer kwaliteit zal krijgen voor meer geld ! En dat laaste zal bij sommige mensen net de doorslag geven om voor de Dacia te kiezen !?

LenK

Forumguru
Een Dacia, nee dank je, dan nog liever met fiets en bus. Al dat goedkoop spul op de weg, wat een armoe.

LenK

Forumguru
Verveel je je weer ???
Ik verveel me echt niet. Geef alleen mijn mening.
Eigen mening geven is niet vervelend hoor !

Wat er op de NL wegen rijdt wordt toch steeds triester. Ten eerste dank zij die 40+% BPM, vervolgens door die 60+% belasting op brandstof, provinciale opcenten, etc (allemaal om de begrotingen sluitend te maken) en de laatste tijd in crescendo door het oneerlijke bevoordelen van die hybride hokken en die kleine prut zoals Aygo. Binnenkort komt daar de elektra vloot nog bij.

Rij een keer over de grens en het ziet er voor iemand die maar een ietsie pietsie van auto's houdt een wereld van verschil.

Mark

Banned
Bij mij moet de wagen aan maar 2 dingen voldoen, me zonder problemen van punt A naar B brengen en zo goedkoop mogelijk zijn. De enigste opties waar ik extra geld aan geef zijn airco (onvermijdelijk als je met 2 honden op reis gaat naar een zuiders land, een radio (zo goedkoop mogelijk) en als de optie niet te duur is verwarmde spiegels (kun je ook drogen met een doekje)
Een auto dient voor mij niet om van te houden maar om te gebruiken!

EdK

Forumguru
Ik verveel me echt niet. Geef alleen mijn mening.

Een mening geven is ook niet verkeerd, maar je leren verplaatsen in een ander mag dan ook wel !
Waarom je altijd reactie's krijgt is vanwege het feit dat je het vaak erg zwart/wit bekijkt.
Ikzelf zal ook niet gauw in een Dacia stappen, maar ik kan goed begrijpen dat er genoeg mensen zijn die het wel doen !
En dit omdat ze niet genoeg verdienen voor een Octavia of Mazda 6
Of omdat ze andere prioriteiten stellen in het leven , dus een wagen minder belangrijk vinden dan bv meer van de wereld zien !

En dat was de reden dat ik weer redelijk bot antwoord gaf op je uitlatingen.

Dus een mening iets subtieler neerzetten kan geen kwaad, stoot je anderen ook niet voor het hoofd !

Voor de rest evengoede forumvrienden hoor !! :smirk: en een :473:

Aiii

Lid
Sinds mijn ouders een heel aantal keer over de kop zijn gegaan en ik gezien heb wat een verschil een airbag (in dit geval een gordijnairbag voor het hoofd) maakt stap ik niet meer in een auto die niet vol zit met die dingen.

(een Logan MCV of een Sandero hebben enkel voor airbags en zijairbags tegen meerprijs, mij dus niet gezien).

Nee, maar of het een concurent voor de Yeti wordt? Net zo zeer als het een concurent voor de Kuga/Tiguan en al die andere kleinere SUV's wordt denk ik. Volgens mij snoept zo'n Dacia eerder iets weg bij de kleinere modellen voor mensen die niet zo veel willen of hebben te besteden en dan toch voor die grote suv willen gaan i.p.v. een Polo ofzo.

sador

Donateur
Ik vindt veiligheid en een luxe uitrusting ook belangerijk.

Maar na 20 jaar VW te hebben gereden werd mij VW toen toch te duur, dit is de reden waarom ik toen naar een ander merk ben gaan kijken.

Door de prijs-kwaliteit verhouding van Skoda ben ik toen bij de Fabia uitgekomen, deze was toen tegen over een Polo 7500 gulden goedkoper.

Skoda is tegenwoordig ook een heel stuk duurder geworden, maar nog steeds goedkoper dan VW.
En kwalitatief denk zelfs beter , ook als je gaat inruilen krijg je voor je Skoda een goede prijs.

Dus ik denk dat de Yeti tegenover een Tiguan voor mij een goede keus is.

LenK

Forumguru
Dus ik denk dat de Yeti tegenover een Tiguan voor mij een goede keus is.
Yeti en Tiguan zijn niet echt concurrenten. Tiguan is groter (20cm langer) en motorisch is het allemaal een tandje hoger. Maar de Tiguan is vooral duurder. Basisprijs ligt 11000 hoger (+50%). Met zo'n prijsverschil heb je het niet meer over concurrenten.

Captain Hook

Forumguru
Yeti en Tiguan zijn niet echt concurrenten. Tiguan is groter (20cm langer)
Dat ze geen concurrenten zijn, idd.
Maar waarom is toch iedereen zo gefixeerd op de (buiten)grootte?
Het gaat toch om de beschikbare binnenruimte?
En dat scheelt niet zoveel als dat je aan de buitenkant zou vermoeden. :grin:
Voor mij part zetten ze er bumpers op van een halve meter dik, dat wil nog niet zeggen dat je ruimer zit of meer bergruimte hebt...

Bovenaan Onderaan