dag mensen

Laus

Actief lid
Omdat iedereen een eigen topic maakt hiervoor doe ik dat ook maar.

Ben hier terecht gekomen omdat ik geïnteresseerd ben geraakt in het merk en er inmiddels zelf mee rijdt. Omdat ik de neiging heb overal het maximale uit te willen halen met beperkte middelen was ik opzoek naar informatie over luchtfilters. Deze nog niet voldoende gevonden maar dat komt nog wel.

Sinds een paar maanden rijd ik een Stone grey metallic Fabia 2.0 elegance. Dit bevalt uitstekend want al mijn collega´s rijden in A3´s, Golfjes of andere duurdere bekende leasewagentjes en ik rijdt ze heerlijk kwijt. tot zover het puberale plezier dat je met zo´n wagentje kan beleven.

Had natuurlijk ook een instap Octavia kunnen nemen voor hetzelfde bedrag...maar waarom ook zo´n groot gevaarte.

Bij deze, ik ben 26 en woon met partner en 2 katjes in het haagse Laakkwartier.

Hoop hier veel te leren over Skoda...

Fotos volgen nog wel.

Dutch4x4

Senior Member
Welkom!

Lijkt me een rap karretje, die tweeliter in een auto met dat gewicht. Toch een beetje het GTI-gevoel. (Die motor is niet voor niets de oude GTI-motor!)

Laus

Actief lid
is dat zo?
Op toeren is ie idd vrij rap, dwz als je lef hebt want je zit in z´n 2 al op 110 eer ie de benzine sluit en das best illegaal zegmaar. Maar het is vooral een heel rustige motor. Rijdt een beetje als een rappe diesel zegmaar.

Boven de 190 wil nog niet zo...maar dat zal een kwestie van inrijden zijn.

Dutch4x4

Senior Member
Rappe diesel... klopt! Zo'n oude achtklepper heeft veel koppel onderin en dus voelt dat aan als een diesel, zeker vergeleken met de hoogtoerige maar soms erg hijgerige zestienkleppers van tegenwoordig. Je kunt er inderdaad erg lui mee rijden als je wilt.

En toch was dit oorspronkelijk de GTI-motor. Juist dat rappe accelereren en vlug-op-het-gas zijn was des GTI's, de topsnelheid was dat nooit. In de hoge toerentallen heeft het ding dan ook weinig fut meer.

Octaviarijder

Actief lid
Welkom Laus en ik geloof direct dat je menig collega zoekrijdt met je Fabia. Daarnaast ben je financieel ook nog eens een stuk beter uit.

Laus

Actief lid
de 16" POLI velgen uit de standaard folder. Voor 180 euro erbij geluld. sympathieke dealer daar in hoogeveen.

sunnyboy

Senior Member
Da's een end uit de buurt.
Maar jah, een Skoda rij je voor je plezier, niet waar? /forum/images/graemlins/wink.gif

Laus

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Da's een end uit de buurt.
Maar jah, een Skoda rij je voor je plezier, niet waar? /forum/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

ik ben daar niet 1x geweest en ze kwamen hem hiernaartoe brengen. Prima service. Ging om een deal met 2 auto's (aanvankelijk 3, maar meneer 3 wilde een Foc(k)us). Zij boden de beste prijs en meeste extra´s.

sunnyboy

Senior Member
Je hebt groot gelijk, je moet toch naar je (eigen) portemonnee kijken nietwaar. /forum/images/graemlins/wink.gif

Michel

Forumguru
Zou je iets kunnen roepen over het gemiddeld verbruik van jouw Fabia? Ik heb namelijk zelf een Fabia 2.0 Combi in bestelling staan en ben gewoon benieuwd met wat voor een verbruikcijfers ik straks rekening zal moeten houden.
Alvast bedankt.

Laus

Actief lid
beter laat dan nooit....verbruik lag altijd ergens rond de 7,5-8.0 per 100 km.

Overigens...4 jaar later. Ik rijdt geen Skoda meer helaas.

De reden is heel simpel. Ik vind de nieuwe Fabia niet fijn, niet mooi. En er ligt geen fatsoenlijke motor in. Ik ga echt niet van een dikke snelle 2.0 met 115Pk naar iets met minder PK's. Of het moest een hybride zijn.

Gezien mijn financiele situatie ben ik voor een Honda Civic Hybrid gegaan. Niet omdat het zo'n geweldige wagen is, maar je rijdt wel een auto van 30k die mij per maand 15.- minder kost dan de Fabia van 19k. De Skoda is kwalitatief aan alle kanten beter, zelfs kwa elektronika.

Als mn huisje verkocht was....had ik zo'n mooie Octavia sedan genomen. Echt waarom is het zo moeilijk om een sterke hybride motor in zo'n Octavia te zetten??? Helaas moest ik kiezen tussen Diesel of Hybride. Diesel vind ik ook niet zo fijn.

De Honda bevalt prima(de ware zen-mobiel, 700km op een tank), ik mis alleen de snelheid van de Fabia dagelijks. Zodra Skoda weer een lekker recalcitrante/nutteloze/tegendraadse motor ergens inlepelt kom ik weer shoppen.

Allemaal veel plezier en wellicht lees ik nog eens verder :)

Bovenaan Onderaan