Dag rijvervlichting

Heb m,n Citigo sinds half Maart.
Bij aflevering,heb ik/wij gelijk piaa lampen voor de dagrijverlichting geplaatst.
Nu 5 maand later hebben we zowel links als rechts de lampen al 2x!!! vervangen.
We hebben de orginele er maar weer ingezet,dit was niet aan te slepen,en was een dure grap.
Zijn er meer Citigo rijders met het zelfde probleem?

P.S. met het plaatsen van de lampen,heb ik ze NIET!! met de blote vingers aangeraakt.

Hetzer

Forumguru
Tja ik hoor al meer problemen met after-market verlichting.
Daarom hou ik mijn Citigo's dat standaard qua verlichting betreft.

andrehj

Forumguru
Heb m,n Citigo sinds half Maart.
Bij aflevering,heb ik/wij gelijk piaa lampen voor de dagrijverlichting geplaatst.
Nu 5 maand later hebben we zowel links als rechts de lampen al 2x!!! vervangen.
We hebben de orginele er maar weer ingezet,dit was niet aan te slepen,en was een dure grap.

Het klinkt ook wel logisch: Wat die koekebakkers van Piaa doen is gewoon de gloeidraad wat dunner maken. Het draadje wordt daardoor heter (dus witter licht) en geeft ook meer licht. Probleem daarbij is natuurlijk dat de levensduur enorm verkort wordt.

Conclusie: Toch maar weer gewoon Philips of Osram kopen, want betrouwbare lampen maken is echt een vak.

Joske

Forumguru
Je kan beter wél originele merken kopen (persoonlijke mening) maar wat uitkijken naar een goedkope webshop of een promotie bij een winkel en ze daar dan kopen. Zo doe ik het ook, en moet zeggen dat ik nauwelijks lampen vervang..

cvegreen

Forumguru
Lampen zijn inderdaad soms heel link bij after market spul. Ik heb heel goede ervaring met osram lampen

turboturbo

Forumguru
Wat die koekebakkers van Piaa doen is gewoon de gloeidraad wat dunner maken.
Ik dacht dat die vooral het glas een kleurtje geven, zodat laten we zeggen de 'warme' kleuren tegen gehouden worden, en je per saldo 'witter' licht krijgt. Dat zou op zich niet zoveel aan de levensduur hoeven veranderen.

turboturbo

Forumguru
Ah, oke. Dan snap ik het. Is ook niet verstandig om een lamp te nemen die meer licht geeft (hoger wattage) dan de bedoeling is.

Ik kon van mijn Osram's dacht ik ook 65W (of was het nog hoger) ipv 55W kopen. Dat heb ik toen niet gedaan. En in het geval van dimlicht (wat ik zocht) is dat nog wettelijk verboden ook, geloof ik.

Bovenaan Onderaan