Dag Seat Hallo Skoda !!!

richyk

Actief lid
Zoals de titel al zegt heb ik zes jaar Seat rijden vanochtend de overstap gemaakt naar Skoda en de koopovereenkomst getekend voor een Octavia RS Combi in de kleur Diamond Silver Metallic.

Moet wel ongeveer 10-12 weken wachten maar dat is het me wel waard /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Octaviarijder

Actief lid
Ik zou wel een half jaar willen wachten op een RS combi, maar zal het voorlopig nog ff met mijn huidige O1 moeten doen. Hoe dan ook gefeliciteerd en succes met wachten.

Goede keus!!! Ik rij nu 4 dagen in een zwarte RS combi rond; heerlijke auto!!! Qua gevoel vond ik het even moeilijk om van VW naar Skoda over te stappen, maar ik ben op 4 dagen tijd een echte skoda-fan geworden!! /forum/images/graemlins/super.gif

P.S.: ik heb vier maanden gewacht...dus het valt nog wel mee, vind ik!

Dutch4x4

Senior Member
Hé, een zilveren! Benieuwd hoe dat er met die bodykit uitziet. Nog geen foto's van gezien met die kleur namelijk.

Hoe dan ook, zoals de verkoper ook altijd pleegt te zeggen: gefeliciteerd met uw keuze! /forum/images/graemlins/grin.gif

Mooi om te zien trouwens dat mijn 'oudje' (net z'n eerste apk) inmiddels allang niet meer de enige PowerSkud op skodaforum.nl is. En als die nieuwe RS'en worden gechipt, dan vliegen ze me links en rechts voorbij! /forum/images/graemlins/shocked.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

richyk

Actief lid
Ja Dutch een zilveren ! Vind ik zelf toch het mooist, de meest verkochte kleuren van de RS zijn overigens blauw en zwart. En gechipt wordt ie zeker en wel bij JD en als er tegen die tijd een Milltek beschikbaar is moet die er ook nog onder en dat zou dan 260 tot 270 pk moeten opleveren !!

Gefeliciteerd met je RS. Zilver lijkt me heel mooi. Dat wordt even het geduld op de proef stellen.
Ik heb 4 weken geleden m'n RS gekocht en moet nu nog ongeveer 8 weken wachten.
Heel veel voorpret alvast!

Dutch4x4

Senior Member
20-30 pk extra door alleen een uitlaatje?

Of ga je vanaf het uitlaatspruitstuk alles vervangen? En is de originele downpipe van de RS dan zó geknepen dat het zo veel winst oplevert?

(Full) Milltek-claims van +20 pk zijn mij niet vreemd trouwens, want voor de Fiesta zeggen ze 't ook. Ze zeggen er alleen niet bij dat de grootste winst komt uit de vervanging van een flexibele buis bij de katalysator die de luchtstroom enorm afknijpt (scheelt 15 pk). Het dure Milltek-spul levert daarnaast 5 pk op... (Maar het klinkt zo mooi, dus ach...)

richyk

Actief lid
@buelltje, welke kleur heb jij genomen, en welke opties ??

Dutch, het wordt dan de complete uitlaatlijn. Exact dezelfde Milltek als in de vorige Leon van @win alleen dan specifiek voor de RS.

Dutch4x4

Senior Member
Okee, maar dan blijft de vraag waar die 25 pk's vandaan komen... Gebruikelijk is 5 pk, maximaal 10 pk, voor een compleet nieuwe uitlaatsectie.

Reizende

Actief lid
Ga je zeker geen spijt van krijgen, en in jouw geval al helemaal niet.. Zelf ook de overstap gemaakt en geen dag spijt. Succes met wachten en veel plezier ermee!

Hoi Richyk, Ik heb een blauwe RS combi besteld, met de opties: verwarmde stoelen, alarm, hill hold control, parking distance voor en een Icelink omdat ik mijn Ipod op de Stream wil aansluiten. Ik sta nu wel te popelen tot het zover is. groetjes, Buelltje /forum/images/graemlins/473.gif

richyk

Actief lid
Hadden we bijna dezelfde gehad /forum/images/graemlins/smile.gifIk kon maar moeilijk kiezen maar het is uiteindelijk de zilveren combi geworden met de opties verwarmde voorstoelen, uitgebreid alarm, PDC V+A en dimmende buitenspiegels. 1 ding is zeker: jij rijd eerder dan ik /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Okee, maar dan blijft de vraag waar die 25 pk's vandaan komen... Gebruikelijk is 5 pk, maximaal 10 pk, voor een compleet nieuwe uitlaatsectie.

[/ QUOTE ]

De Leon II 2.0TFSI van Edwin heeft ook 270pk. Alleen door de chip, uitlaat en euro 98. /forum/images/graemlins/super.gif
Vraag me niet hoe het kan maar hij heeft op de rollerbank gestaan volgens mij.

___JC___

Forumguru
Ik denk dat Seat wat ruimte wou houden voor de FR en Cupra R? Gaan ze allemaal een beetje lopen chippen, hele systeem naar de [piiieeep]..
/forum/images/graemlins/smiley29.gif

___JC___

Forumguru
Ik lees net ergens anders dat de vermogenswinst door de uitlaat ook een andere oorzaak heeft.
De reden waarom er zoveel pk's eruit gehaald wordt is omdat bij de standaarduitlaat de kat te dicht op de turbo zit, waardoor deze teveel weerstand oploopt (spoelt minder hard en snel op). Door de kat verder naar achter te brengen kan de turbo voluit zijn werk doen. Allemaal aan de Militek dus...
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Bovenaan Onderaan