Dag!

Dag Forumleden,

Als bezitter van een octavia station 1.6 d stel ik me hierbij graag voor. na 15 jaar in een Passat 1.9 tdi gereden te hebben, ben ik sinds augustus eigenaar van een uit Belgie afkomstige Octavia staion 1.6 d. Dat zal ik nooit vergeten: de routeplanner met de instelling NL-gesproken heeft een mooi Vlaams accent.:)
Ik heb de auto laten tunen bij: Chiptuning - Unlimited Tuning Amersfoort - Chiptuning Unlimited Tuning - GRATIS overname van de fabrieksgarantie! - Nu ook Xtreme tuning -
Vanaf 2000 t/min levert dat beduidende trekkracht-winst op. Het gebruik is ( met aftanken gemeten) 1 op 22.
Het enige nadeel ivm mijn passat: wat een bandenlawaai! Ik snap dat VAG kwaliteitsverschil wil houden tussen VW en Skoda, maar dit is wel erg onnodig.
Verder vind ik het stuitrandje in de laadbak, bij neergeslagen achterbank-leuning kanp onhandig.

De motor is heerlijk stil en de auto rijdt super. ik hoop er lang in te kunnen rijden.

Vriendelijke groet,

Hans

Maarten

Forumguru
Welkom op dit leuke en gezellig Skodaforum.
Ik wens je hier veel plezier en natuurlijk veel veilige kilometers in je Skoda!

Cordoba

Forumguru
Welkom hier, en veel plezier met je Skoda. Ik had bij mijn Fabia in eerste instantie ook erg veel last van bandenkabaal, ondertussen zijn de Bridgestone Turanza's er onder uit en allemaal vervangen door Conti's en is de auto aanmerkelijk stiller.

Rallye

Forumguru
Welkom. Volgens mij klinken alle af-fabriek navi's van Skoda als, volgens een vriend van mij, prinses Mathilde. Als ik haar op Youtube hoor klinkt de navi iets minder frans..... (N.B. Is niet beledigend bedoeld voor de Vlaamse forumleden)

Bovenaan Onderaan