Daglichtschakeling O2?

Tallguy

Forumguru
Vandaag de offerte opgehaald voor mijn O2. Maandag gaat die naar de leasemij dus maar hopen dat deze snel de dealer belt om de bestelling door te laten gaan.

Nu heb ik een O2 Elegance op het oog. Deze heeft een comfort schakeling voor het licht (ik geloof tenminste dat het zo heet). Deze stand zorgt ervoor dat de coming home functie het doet en dat de lampen aangaan als het donker is.
Bij de Fabia van mijn vriendin is er zo'n daglichtschakeling achteraf ingebouwd zodat de lampen aangaan als het contact aangaat. Echter...de dashboard verlichting gaat niet(!) mee aan. Da's nogal storend!
Bij mijn Golf4 had de dealer ook zo'n schakeling ingebouwd en daarbij ging de dashboardverlichting wel(!) aan.

Nu zit ik te denken:
1. Heeft de dealer iets vergeten aan te sluiten bij de Fabia?
2. Is het voor mijn O2 Elegance eigenlijk nodig zo'n schakeling in te laten bouwen??

Reizende

Actief lid
Wat betreft de fabia, durf ik je niet te vertellen. Ik weet wel dat het bij de Octavia gewoon allemaal werkt. Je hoeft dus niks extra aan te laten sluiten.
Succes met wachten!

Tallguy

Forumguru
gaat bij de O2 dan niet het licht steeds aan en uit als ik ergens tussen bomen rijd? Ik ben nl gewend altijd met licht te rijden (veel veiliger voor mezelf en ook voor anderen) en aangezien ik Xenon neem, heb ik er geen zin in dat de lampen steeds uit en aanfloepen en daarmee de levensduur van de lampen inkort.

Edwin

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
gaat bij de O2 dan niet het licht steeds aan en uit als ik ergens tussen bomen rijd? Ik ben nl gewend altijd met licht te rijden (veel veiliger voor mezelf en ook voor anderen) en aangezien ik Xenon neem, heb ik er geen zin in dat de lampen steeds uit en aanfloepen en daarmee de levensduur van de lampen inkort.

[/ QUOTE ]

Als je het licht gewoon aanhebt, blijft deze aan. Lichtschakelaar heeft namelijk 4 standen:
1. Uit
2. Comfortschakeling
3. Stadslicht
4. Dimlicht

Ikzelf gebruik altijd de dimlichtstand; ik rij namelijk altijd met licht op, zomer en winter.

Droopy

Actief lid
Aanvulling op bovenstaande:
Voordeel is dat als je hem in 4 laat staan hij netjes (na de coming home) ook weer uit gaat. Alleen stadslicht blijft branden (combinatie met knipperlicht) als parkeerlicht.

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

[/ QUOTE ]

Nee, er zit een vertraging in. Dus je lichten gaan niet elke seconde aan of uit.

Tallguy

Forumguru
Dus in stand 4 gaat de verlichting aan op het moment dat je de leaving-home gebruikt en gaan weer uit als je de coming-home gebruikt. In de tussentijd branden de lampen dus standaard begrijp ik?

Het instellen van de brand-tijd voor de coming-home staat standaard op...90seconden? Ik denk dat 15 seconden wel lang genoeg is of niet? Mijn bestelling is nl ge-accoordeerd door de directie dus bestelling ligt nu bij de leasemij!!

Droopy

Actief lid
Kensei,

Klopt, en de tijd van Coming &amp; leaving is met een maxidot zelf in te stellen, anders kan de dealer dit doen.

Bovenaan Onderaan