Dagrijverlichting en achterlichten

Als ik mijn skoda superb open of afsluit gaat de dagrijverlichting en achterlichten overdag niet aan, maar Savonds wel.

Hoe kan ik ervoor zorgen, dat de dagrijverlichting en achterlichten overdag ook aan gaat, wanneer ik mijn auto open of afsluit?

Vcds of via columbus?

Pendragon

Donateur
Als ik mijn skoda superb open of afsluit gaat de dagrijverlichting en achterlichten overdag niet aan, maar Savonds wel.

Hoe kan ik ervoor zorgen, dat de dagrijverlichting en achterlichten overdag ook aan gaat, wanneer ik mijn auto open of afsluit?

Vcds of via columbus?

Dit is een instelling in de Columbus, maar die staat bij jou dus al aan, namelijk homecoming/leaving. Dit werkt alleen in het donker omdat het dan ook nuttig is, het geeft je licht. Overdag heeft het geen nut en gaat het dan ook niet aan.

Dit is een instelling in de Columbus, maar die staat bij jou dus al aan, namelijk homecoming/leaving. Dit werkt alleen in het donker omdat het dan ook nuttig is, het geeft je licht. Overdag heeft het geen nut en gaat het dan ook niet aan.
@Pendragon Dankjewel voor je nuttige antwoord! Het is inderdaad CH en LH die alleen in het donker aangaat, maar overdag dus niet. Ik vind het wel wat hebben als het overdag ook aan zou gaan net als mijn vorige Renault Talisman. Het straalt bepaalde kracht uit vind ik. Is het mogelijk om dat aan te passen met VCDS @Antera ?

@Japanese Power Tuurlijk mogen ze bepaalde humor overbrengen, maar we zitten hier niet in een cafe ofso en het is nog geen weekend ;). Humor plus een nuttige antwoord is welkom ;)

Spector

Forumguru
Volgens mij in de CH / LH gekoppeld aan de lichtsensor. Zodra de schakelaar op auto staat zal dus de CH/LH via de sensor lopen. Misschien als de schakelaar van de verlichting altijd op aan staat dat het anders werkt, dit heb ik nog niet geprobeerd.

Cordoba

Forumguru
Het staat hier al in diverse varianten, met en zonder toelichting, maar tot nu komt het er op neer, dat je alleen door de lichtsensor voor de gek te houden, ook overdag met CH/LH de verlichting aan kan laten gaan.

1) Als je een lichtsensor hebt dan zou ik het niet zomaar aanpassen. Je sensor kan daardoor soms raar gaan doen.
2) het is behoorlijk wat codeerwerk, moet je aardig wat regels voor aanpassen.

Ik had van een vriend gehoord, dat je het kan coderen en in de menu kan je dan selecteren voor Dagrij verlichting altijd aan of uit.

Dus dan speel je niet met sensor

Superbst

Senior Member
Ik had van een vriend gehoord, dat je het kan coderen en in de menu kan je dan selecteren voor Dagrij verlichting altijd aan of uit.

VCDS-codering om de DRL aan of uit te vinken in het menu staat zowel in die Duitse OneNote als in de briskoda link die ik eerder heb gepost in 1 van je andere topics...

Ik zie echter niet goed in hoe dat je dan zou helpen voor je coming home verhaal, maar kom...

Rainesh

Forumguru

Dat is totaal wat anders......dat is inderdaad een optie je DRL aan/uit te zetten.

Het is geen permanente On/off......dat absoluut niet. Anders had ik het zeker wel geweten.

Superbst

Senior Member
@Superbst dus blijkbaar als je dat activeert via VCDS.. dan kan je kiezEn voor permanente ON en OFF knop van DRL.

Klopt dit verhaal @Antera of iemand anders weleens geprobeerd?
Klopt wat aan dit verhaal? Ik denk dat je inderdaad dingen door elkaar aan het halen bent...

DRL in het menu heb ik gecodeerd en gebruik ik enkel voor als ik met VCDS aan de slag ben om die felle DRL's uit te schakelen ipv "heel de straat" te verlichten ;)

Rainesh

Forumguru
Klopt wat aan dit verhaal? Ik denk dat je inderdaad dingen door elkaar aan het halen bent...

DRL in het menu heb ik gecodeerd en gebruik ik enkel voor als ik met VCDS aan de slag ben om die felle DRL's uit te schakelen ipv "heel de straat" te verlichten ;)

Een van de eerste dingen wat ik doe als ik ga coderen haha

Heren, @Rainesh @Superbst
Zie foto: daytime running lights?

Is dat niet de optie voor de dagrijverlichting, wanneer je de auto open afsluit dat de dagrijverlichting altijd aan staat ongeacht sochtends of savonds?

Bijlagen

• 434E8FD4-1BDE-41E6-AA21-75503DA10E50.png
    434E8FD4-1BDE-41E6-AA21-75503DA10E50.png
    1,3 MB · Weergaven: 32

Superbst

Senior Member
Heren, @Rainesh @Superbst
Zie foto: daytime running lights?

Is dat niet de optie voor de dagrijverlichting, wanneer je de auto open afsluit dat de dagrijverlichting altijd aan staat ongeacht sochtends of savonds?
Hu?

Dit menu-item zet de gewoon DRL's handmatig aan of uit, niet meer en niet minder...

Dus, als je dit uitvinkt bvb. zet je ze handmatig uit, terwijl ze normaal standaard ALTIJD aanstaan van zodra je het contact aanzet. Dit dus ongeacht de stand van je lichtschakelaar of het tijdstip/omgevingslicht, is een wettelijke verplichting trouwens (sinds 2011 reeds) en vandaar ook de naam "DAGrijverlichting"

Al de rest van jouw bovenstaande vraag doet dus volgens mij helemaal niet ter zake:
  • Auto open of afsluiten?
  • Ochtend of avond?

Bovenaan Onderaan