Dagrijverlichting linksachter controleren.

ik heb een 1.4tsi combi met DSG uit midden 2012.
Van de week had ik een paar keer de wazige melding "Dagrijverlichting linksachter controleren". Waar ik die dagrijverlichting kan vinden? Geen idee.
Ook komt er af en toe de melding dat de bandenspanning niet goed is. Bij controle klopt de spanning gewoon.

Iemand dit eerder meegemaakt voor ik naar de dealert ga.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Tsja maar nu nog eruit komen wat hij met dat knoppie moet doen...... Uittrekken ???

Canon-Eye

Forumguru
"Dagrijverlichting linksachter controleren". Waar ik die dagrijverlichting kan vinden?
Zijn de achterlichten bij de DRL geschakeld, én geeft hij de melding als het contact aan staat en de lichtschakelaar op 0 (uit) of Auto staat? Dan wordt mogelijk het linker achterlicht bedoeld. Ook als hij de melding geeft bij het inschakelen van de lichten kan hij het linker achterlicht bedoelen natuurlijk.

Ook als de lampjes - zitten er toch 2 in? - daar het nog doen, zou ik even een beetje aan de bolletjes jutteren, er is misschien sprake van een slecht contact waarmee ze het nog net wel doen, maar met iets verhoogde weerstand en dat kan de melding veroorzaken.

Monteurtje

Forumguru
Soms geeft die in instrumentenpaneel aan dat achter een lampje kapot is, maar dan is het stadslicht kapot.
Als er aan de verlichting niks is verandert, dus geen LED gemonteerd e.d., is er echt een lampje kapot. Op een paar uitzonderen na klopt de melding altijd wel. Dus even een rondje om de auto lopen en een voor een alle verlichting inschakelen.

Nou de daglichtverlichting achter is gevonden. Hoewel het lampje niet met de voorkant verlichting wordt geschakeld. En ik heb alles bekeken in de maxi-dot maar ik zie die optie ook niet.

Het lampje van de daglichtverlichting zit niet in de grote groep lampen in het achterlicht maar is een apart lampje dat zo gezegd het buiten/onder segment verlicht. Het heeft een apart gaatje met een apart draadje. Totaal zitten er voor de achterlichten vier lampen in per kant.

In dit geval was het lampje niet kapot maar zat wat los. Even eruit en erin. Kijken of het nu nog terugkomt.
Bedankt Monteurtje en Canon-Eye voor de tips.

Nu nog uitvissen waar die bandenspannigs melding vandaan komt. Ik zal er eens met een hamer op slaan.

Spierings

Forumguru
Misschien een stomme vraag, maar leer je de spanning goed in.. Dit door de knop langere tijd in te drukken.

Bovenaan Onderaan