Dagrijverlichting O2

wilfred1967

Nieuw lid
Hallo
ik heb een Octavia combi elegance bussines van 2009 nieuw type sinds november
maar nu moet er dagrijverlichting op zitten
in het boekje staat dat je deze kunt activeren met de knipperlichthendel maar dit werkt niet
wie kan mij advies geven hierover

gr.wilfred

Noord26

Forumguru
Bij sommige modellen zit er een schakelaar in je zekeringenbox. Waar ook de aansluiting voor vcds zit.

Cyrus

Actief lid
Uitgaande van een OII facelift-versie:

Het activeren van verlichting via de knipperlichthandle is niet dagrijverlichting, maar coming home / leaving home (lampen gaan branden bij verlaten of open doen van de auto, in het donker). Dat kun je als het goed is instellen via de MaxiDOT in het instrumentenpaneel.

Dagrijverlichting (DRL) brandt altijd als de lichtschakelaar in de stand "0" of "Auto" staat. In andere standen van de lichtschakelaar (uiteraard) niet. Als de DRL niet brandt, is deze wellicht uitgezet via VAS / VCDS en kan op dezelfde manier zó weer aangezet worden.

deflant

Nieuw lid
Er moet al een of meerdere berichten met foto's staan van het zekeringenkastje waar aan boven de zekeringen een schakelaar zit.
Als je deze om zet zou, zou de dagrijverlichting moeten werken.

Groeten de flant

Michel

Forumguru
DRL kan je op twee manieren instellen:
- Via de richtingaanwijzer hendel, zoals aangegeven in de handleiding
- Via het Maxi-dot scherm

Dit laatste werkt het makkelijkst. Het kan echter wel zo zijn dat DRL nog niet is geactiveerd en dus ook niet zichtbaar is in Maxidot. In dat geval zal het eerst door de dealer softwarematig moeten worden geactiveerd. Bij mijn vorige Octavia was DRL bij aflevering ook niet geactiveerd en heb ik dit later door de dealer laten aanpassen.

Bij de Octavia activeer je de DRL niet via de zekeringkast of een schakelaar in de zekeringenkast. Dit is volgens mij alleen het geval bij de Fabia en de Roomster.

Bovenaan Onderaan