dagrijverlichting op een O2 FL

Joske

Forumguru
Allen,

heb al veel in mijn manual van de nieuwe wagen gelezen en moet toegeven dat ik al redelijk wat bijgeleerd heb. :)

Maar wat ik altijd wat verwarrend in zo een manuals vind, hoe weet je nu of jouw wagen die mogelijkheid/optie nu ook heeft?

Las bijvoorbeeld over de dagrijverlichting en een hele uitleg erbij hoe je dit kunt activeren maar bij mij lukt het niet, iemand met een O2 FL waar deze optie wel ingeschakeld is?

Volgens het boekje moet je volgende doen:

"Maximaal 3 seconden na het inschakelen van het contact de knipperlichthendel naar het stuurwiel trekken en tegelijkertijd omhoogdrukken en ten minste 3 seconden in deze stand vasthouden"

"Bij wagens met info-display kan de functie dagrijverlichting ook via het menu geactiveerd of gedeactiveerd worden"

Maar die functie staat er bij mij niet tussen op het info-display, vind ik dan maar bizar aangezien ik wel coming- en leaving home functie heb... Zou je toch denken dat je deze "optie" ook op je wagen hebt?

Octavia Simply Clever

Senior Member
Dag Joske,

Bij de oplevering van onze wagen, was de DRL ook niet actief.
Je moet gewoon je DRL laten activeren via de computer.
Coming home werkte ook gewoon, zijn 2 afzonderlijke functies.
Je ziet geen optie om je DRL te activeren in je maxidot, wanneer echter je DRL actief worden gemaakt, zal je zien in je maxidot dat je ze dan wel zelf weer kan aan- & uitzetten.

hemi24

Forumguru
Het moet geactiveerd zijn door een dealer of door iemand die in bezit is van VAG-COM, voordat je het in het Maxidot te zien krijgt. Je kunt optie met de knipperlichthendel proberen, maar bij een oud collega werkte dat destijds ookal niet...

Luke

Forumguru
Ik heb kort nadat ik mijn wagen opgehaald had ook de vraag gesteld of ze bij de garage de DRL wilden activeren. Dat was op vijf minuten geklaard (zoals hierboven vermeld: aan de computer hangen en juiste code instellen) en was gratis. Daarna verschijnt het inderdaad ook in het maxi dot.
Wel deed mijn garage in het begin wat moeilijk omdat hij niet wilde verantwoordelijk gesteld worden wanneer onwetende politiemensen mij een boete zouden geven omdat ik volgens hen mijn mistlichten zou hebben aanstaan wanneer dat niet nodig is...
Maar ik denk dat de DRL ondertussen al wel genoeg ingeburgerd zijn. :D

Joske

Forumguru
Zo, vandaag bij de dealer geweest en inderdaad na 5 minuutjes is bij mij alsook de DRL geactiveerd! :D
Na een gesprekje met de technicus en zelf eens naar de mistlichten vooraan te kijken zitten er idd standaard 2 lampjes in elk mistlicht: het eigenlijke mistlicht EN een lampje speciaal voor DRL. Dus dan zijn we ineens ook wettelijk in orde!

Tijd om eens een dealer in België ook een pluim te geven: garage Imschoot te Waasmunster (verdeler van Skoda en VW) voor de altijd correcte service. :bloemen:

CDK

Forumguru
kijk eens aan, mooi opgelost zo! ennuh een pluim voor je dealer :)

greetz Corné

Joske

Forumguru
Bedankt Corné ;)

P.S. op wat ben je eigenlijk aan het wachten uit het Oostblok? Wat zit er in de grote doos :D?

CDK

Forumguru
samen net der Einser heb ik een bestelling gedaan, voor mij zit er alleen een roofspoiler in zoals op onderstaand plaatje

ehy6yges.jpg

Octavia Simply Clever

Senior Member
Zo, vandaag bij de dealer geweest en inderdaad na 5 minuutjes is bij mij alsook de DRL geactiveerd! :D
Na een gesprekje met de technicus en zelf eens naar de mistlichten vooraan te kijken zitten er idd standaard 2 lampjes in elk mistlicht: het eigenlijke mistlicht EN een lampje speciaal voor DRL. Dus dan zijn we ineens ook wettelijk in orde!

Tijd om eens een dealer in België ook een pluim te geven: garage Imschoot te Waasmunster (verdeler van Skoda en VW) voor de altijd correcte service. :bloemen:

Voila, een beetje reclame voor de Geert zie.
Dat zien we graag, als het goed is mag het ook een vermelding krijgen...
Hopen dat het zo blijft, ik ga nl. binnen voor eerste onderhoudsbeurt, ben benieuwd.

Joske

Forumguru
Was destijds voor mijn Fabia €90 kwijt voor een klein onderhoud, dus heel erg duur kan je het ook al niet noemen é ;). (kan ook €120 geweest zijn, ben niet meer zeker ;))

Bovenaan Onderaan