Dagrijverlichting standaard vanaf mei

jechri

Nieuw lid
Ik heb in april een nieuwe Octavia gekocht, in de mistlampen zijn wel de dagrijlampen geplaatst alleen doen deze het niet. Nu lees ik dat de Octavia's geleverd vanaf mei 2009 standaard dagrijverlichting hebben.

Zou dit op eenvoudige wijze aangezet kunnen worden op het model van voor mei 2009?

In afwachting van julie antwoord.

Alvast bedankt

Neptukker

Forumguru
Ik heb in april een nieuwe Octavia gekocht, in de mistlampen zijn wel de dagrijlampen geplaatst alleen doen deze het niet. Nu lees ik dat de Octavia's geleverd vanaf mei 2009 standaard dagrijverlichting hebben.

Zou dit op eenvoudige wijze aangezet kunnen worden op het model van voor mei 2009?

In afwachting van julie antwoord.

Alvast bedankt

Kan (door de leverancier) eenvoudig aangezet worden. Mooi klusje voor de dealer dus. Bij mijn O2 (maart 2009) is het gelijk netjes aangezet.

Je moet naar je mistlampen kijken als daar 2 lampjes inzitten kan je je dagrijverlichting laten activeren anders niet.

JoKing

Lid
Kun je dagrijverlichting niet aanzetten in je boordcomputer? Op de SuperB wel namelijk wel.

Er is volgens mij ook nog een andere handeling, linker stuurhandel naar je toe en dan omhoog, om het aan te zetten. Of zou dit ook alleen speciaal voor de SuperB zijn?

Uit de manual:
[FONT=SkodaSansFm,Bold][FONT=SkodaSansFm,Bold]Activate function daylight driving lights[/FONT][/FONT][FONT=SkodaSansFm,Bold]
[/FONT]– Pull the turn signal light lever towards the steering wheel up to 3
seconds after switching on the ignition and at the same time, slide it to

the top and hold it in this position for at least 3 seconds

nomad

Senior Member
Kun je dagrijverlichting niet aanzetten in je boordcomputer? Op de SuperB wel namelijk wel.

Er is volgens mij ook nog een andere handeling, linker stuurhandel naar je toe en dan naar beneden, om het aan te zetten. Of zou dit ook alleen speciaal voor de SuperB zijn?

Volgens mij hebben de S2 en de O2 facelift dezelfde computer, dus die handeling zal hetzelfde zijn.

Neptukker

Forumguru
Volgens mij hebben de S2 en de O2 facelift dezelfde computer, dus die handeling zal hetzelfde zijn.
Bij de O2 kun je via de maxidot dit regelen. Ik meen echter dat het zo is dat de boel wel dusdanig ingesteld moet zijn dat je het via de maxidot kunt kiezen. En dat moet wel weer door de dealer gebeuren zover ik begrepen had.

jechri

Nieuw lid
De handeling met de knipperlichthendel werkt niet. Ga het bij de dealer laten doen.

Bedankt voor de reactie.

Als de handeling met de hendel niet werkt wil dit zeggen dat de dagrijverlichting niet geactiveerd is.
Als hij geactiveerd is zie je in de maxidot een optie om hem aan en uit te zetten enkan je hem zowel met de hendel als via de maxidot aan of uitzetten.

Bovenaan Onderaan