dagteller resetknop werkt niet

De knop van het resetten van mijn dagteller werkt niet.... Iemand daar ervaring mee? Is dat eenvoudig te vervangen, of kost dit weer een vermogen? Ik kan zo snel niets vinden ook youtube leverde weinig informatie op. Hopelijk weet iemand een oplossing.
 

EdK

Forumguru
Bij de oudere modellen zit het in de teller unit links of rechts een echte knop die je mag indrukken.
De andere die je hebt gereset zijn inderdaad via de MFD ( Maxidot )
Bij de nieuwere modellen als bv mijn Fabia 4 moet ik het doen via het mediaunit onder CAR en dan instellingen
 
Die van mij heeft midden onder de tellers een knop voor resetten van de dagteller (en instellen van de klok volgens mij. )
De klok kan ik ook instellen in het menu van mediasysteem. Maar ik kan nergens vinden (ook niet in het boekje van de auto) of dit ook via dat systeem kan. Het is een kodiaq van 11-2018. Dus ook niet echt heel oud hahaha.
 

EdK

Forumguru
Dan heb je een MIB3 unit en zit het gewoon in je instellingen onder CAR toets ( rechts onder) om hem te resetten
En staat ook gewoon in de manual

Maar @Japanese Power zou het motten weten vanwege zijn ouwe witte Kodiaq die die heeft weggedaan voor een duracell wagen van Skoda
 
Toets A doet niks, en in het menu wat daar staat: car/instellingen/instrumentenpaneel km ik nergens resetten van de dagteller tegen. Ik heb alle mogelijke “reset” functies al geprobeerd maar de dagteller gaat niet naar nul…
 
Vandaag bij de dealer geweest. de knop is kaduuk.... Mooi ruk, ik dacht nog ah joh doe mij een nieuw knopje en die zet ik er zelf wel even in..... Nope. Dash moet vervangen. Dus terug naar de verkoper want dit is een gebrek dat er al zat bij de koop. En als het nu een auto was van 1500 euro geloof ik het wel maar voor de prijs die ik moest betalen mag ik verwachten dat de auto vrij van gebreken is. Hij is ook net 4,5 jaar oud....
 

EdK

Forumguru
en garantie op de reparatie van 1 of 2 jaar.
Zelf ook geweest wat jaren terug met de Yeti waar de verlichting in de tellerunit voor helft niet meer brande.
Kon er op wachten, en duurde een uur en nog wat minuten...
En was stukken goedkoper uit dan ook een hele unit zoals dealer had voorgesteld.....
 
Ik heb de tellerunit van mijn vorige Skoda het zelfde gehad. Drie ledjes vervangen op de printplaat en klaar. Was ik voor 6 euro klaar hahaha
 

EdK

Forumguru
Maar ondanks je lompheid zijn die leds dus ook gelukt dus dat schakelaartje op die print lukt dan ook met gemak..... :koffie:
 
Bovenaan Onderaan