Dak koffer

Hallo allemaal,

Gisteren teruggekomen van oostenrijk en een heerlijke rit met de O2 gehad mag ik wel zeggen. Heel duitsland 150 km/u op de CC gereden. Nu heeft de station al een grote kofferbak, maar met tent, slaapspullen en kleding is het toch net wat passen en meten. Heeft er iemand een goed advies voor een betaalbare dakdrager en een koffer ? Voor komend jaar staat er mogelijk gezinsuitbreiding te wachten en dan is de kofferbak te klein vrees ik. Graag jullie advies mbt de koffer en dakdragers. De laatste willen heb ik gezien/gehoord wel eens een fluitend geluid maken.

Beker

Actief lid
Ik heb via mijn dealer universele dragers gekocht. Die zijn supersnel te (de)monteren en ik heb nog geen fluittoon gehoord...De kosten weet ik niet meer precies maar ik geloof iets van 90 euro.

Ik heb originele Skoda dragers. Kosten ook rond de € 100. Fluiten niet als er een box op gemonteerd is. Let wel op dat je de goede meekrijgt. (hatchback of combi) Passen perfect en zien er goed uit. Universele (o.a. Thule) zien er vaak niet uit met uitstekende dragerdelen buiten de steun. Verder heb ik een Hapro skibox, maar die is al jaren oud. Beetje box levert nagenoeg geen lawaai op. Ik weet niet of je een skibox (lang) of een bagagebox (vierkant) in gedachten hebt. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk wat je ermee wilt doen. Enfin veel succes met de keuze.

Ik heb ook de originele dragers van Skoda en die begin je te horen vanaf 90-100, maar niet echt storend. Mijn box is een vierkante, goedkoop model (actie in de Belgische Colruyt) die echter prima voldoet. En met box niet het minste gefluit tot op hoogst illegale snelheden. Top dus!

Ik heb bij Heuts automaterialen voor 179,-- een dakkoffer van 580 ltr gekocht (junior). Incl standaard skoda dragers.
Ik ben inmiddels al 4x met dit koffer op vakantie geweest + kofferbak ook helemaal vol . Geen problemen at all

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik begrijp dat de orginele dragers goed voldoen en het merk van de koffer er niet veel toe doet. Dan zullen we binnenkort maar eens bij de dealer langs gaan.

Bovenaan Onderaan