dakbekleding verwijderen

R.Heikamp

Forumguru
Goedenmorgen,

Heeft iemand een handleiding hoe ik de dak bekleding netjes (moet er wel weer op) kan verwijderen?
dit inverband het aanleggen van een achteruitrijcamera in combinatie met een schermpje in de binnenspiegel

het betreft de volgende camera:
Plate_licence_universal_car_camera_with_wide_angle-breedbeeld-kenteken-cameramet-ir-leds.jpg

en de volgende monitor:
1092cm-auto-vehicle.jpg

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
ja dat kan ik je wel bezorgen ;)

in bijlage vind je de handleiding
(kan zijn dat de subhoofdstukken beetje door elkaar staan, maar normaal moet je hier wel al een heel eind mee komen denk ik)

Bijlagen

• hemelbekleding fabia 1 2001 sedan uitbouwen.pdf
    201,2 KB · Weergaven: 122

R.Heikamp

Forumguru
Dank u daar kan ik wel wat mee denk dat ik maar 1 kant los haal hoeft tenslotte maar 1 tulp kabel door

Joske

Forumguru
hoe ga je het schakelen naar achteruit-stand aanpakken? Schakelen via achteruitrijlichten?

paultie

Forumguru
let op dat met het schakelen op je achteruitrij licht. Je deze schakeling zal moeten ontstoren. Had hier zelf namelijk ook last mee waardoor het beeld op de motor stoort. Uiteindelijk heb ik van voor naar achter vanaf de antenne 12V aansluiting een kabel getrokken. Maar ontstoren kan natuurlijk ook.

R.Heikamp

Forumguru
Ben benieuwd naar het resultaat van dit project! :thumbsup:

Ik zou foto's maken van de stappen ;)

hoe ga je het schakelen naar achteruit-stand aanpakken? Schakelen via achteruitrijlichten?

Was ik indd van plan, bij mij zit de kentekenplaat op de klep en loopt er een zwarte slang die je ziet zitten links. Daar was ik van plan een tulp kabel als het past en een stroom kabeltje door te laten lopen. als dat niet past wordt het onder de stoffen bekleding plaat (waar het gevaren driehoek zit) via de onderkant de kofferbak in, het enige dan zit je met lelijke kabels;) (zie bijlage)

let op dat met het schakelen op je achteruitrij licht. Je deze schakeling zal moeten ontstoren. Had hier zelf namelijk ook last mee waardoor het beeld op de motor stoort. Uiteindelijk heb ik van voor naar achter vanaf de antenne 12V aansluiting een kabel getrokken. Maar ontstoren kan natuurlijk ook.

Dit is voor het eerst dat ik dit hoor, hoe kan ik dat doen ontstoren?

Bijlagen

• Skoda-Fabia_Sedan_2001_1280x960_wallpaper_09.jpg
    Skoda-Fabia_Sedan_2001_1280x960_wallpaper_09.jpg
    149,7 KB · Weergaven: 21

paultie

Forumguru
@R.Heikamp het lig eraan waar je de voeding voor je camera vandaan haalt. Als je deze van je achterlicht haalt kan het beeld gaan 'lopen'.
twee oplossingen:
1. een voeding pakken van bijvoorbeeld een 12V plug deze komen meestal zonder omwegen bij de accu vandaan en zijn vrij 'schoon'. je zou dan een relay moeten gebruiken voor het aanschakelen. je kan hiervoor wel het achterlicht gebruiken om het relay te schakelen.
2. een oplossing als deze http://www.carinterface.nl/ontstoringsfilter-10amp-12v-nf-102 zou ook kunnen werken volgens mij.

ik zag op je spiegel twee tulp aansluitingen. Wat kan je met die tweede aansluiting?

R.Heikamp

Forumguru
@R.Heikamp het lig eraan waar je de voeding voor je camera vandaan haalt. Als je deze van je achterlicht haalt kan het beeld gaan 'lopen'.
twee oplossingen:
1. een voeding pakken van bijvoorbeeld een 12V plug deze komen meestal zonder omwegen bij de accu vandaan en zijn vrij 'schoon'. je zou dan een relay moeten gebruiken voor het aanschakelen. je kan hiervoor wel het achterlicht gebruiken om het relay te schakelen.
2. een oplossing als deze http://www.carinterface.nl/ontstoringsfilter-10amp-12v-nf-102 zou ook kunnen werken volgens mij.

ik zag op je spiegel twee tulp aansluitingen. Wat kan je met die tweede aansluiting?

de 2de tulp aansluiting is voor bijvoorbeeld een 2de camera die constant aanstaat bijv. Dode hoek

denk dat ik eerst de camera rechtstreeks op de achteruitrijlamp aansluit en mocht die gaan lopen zet ik er wel een relais in in combinatie met de 12 v aansluiting in de koffer.

Bovenaan Onderaan