Dakbekleding zit los

Goedenavond mensen,

Ik heb een Fabia I. Maar het dakbekleding laat los. Iemand tips hoe ik dit kan verhelpen/oplossen?

Met vriendelijke groet,
C
 

Pindasaus

Forumguru
Als het komt doordat de schuimlaag is vergaan, is de enige oplossing om de hemel eruit te halen en hem opnieuw te bekleden.
 

Ted

Forumguru
Of zo!
img_20231109_150127220-jpg.106843
 

Ted

Forumguru
Zijn anodiseerde aluminium strippen van 1mm en 20mm breed, die ik rond gebogen onderspanning gemonteerd heb. Vroeger werden hemeltjes aan de binnenkant aan een metalen gebogen stang opgehangen. Van mij is gewoon een eenvoudige oplossing die goed werkt en over de esthetica kan een ieder wat van vinden. Het zit bij mij al circa 5 jaar en ben zelf tevreden over het resultaat. Desalniettemin zijn er mooiere methodes dan wel complexer en kost meer tijd. Ik was in 15 minuten ongeveer klaar, een beetje voorbuigen, de juiste grootte bepalen en onder de kappen steken.
 

Arjan1985

Forumguru
Ik had exact hetzelfde. Ik heb de oude hemel eruit gehaald. Weekje zo rond gereden. Dat geluid wat je dan hoort als je de deur dicht slaat is geniaal. Alsof je de deur van een tank dicht gooit.
Enfin. Naar de sloop gegaan. Ik kon uit 3 Fabia s kiezen en heb de mooiste hemel meegenomen uit een jongere donor Fabia. Scheelt veel tijd

Die strips vind ik ook wel een mooie oplossing!
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik vraag me bij die strips wel af wat er gebeurt bij een ongeluk. Dan komen grote krachten vrij. Dat zou voor mij de reden zijn om voor een OEM-oplossing te gaan.
 

johwul

Nieuw lid
Ik lees berichten over los laten van hemelbekleding ik had zelf het probleem skoda fabia 1 maar ik heb geen lijm gebruikt of andere vulstoffen ook heb ik de hemel bekleding niet op nieuw laten bekleden ,Nee ik had andere oplossing ik weet niet of reclame maken hier is toegestaan maar bij TEMU ik heb65 Stuks Hemelreparatieset Autodakreparatie Plafonddoek Bevestigingsgesp Dakvoering Klik Met Schroevendraaier en het werkt en het ziet er ook nog fraai uit en niet duur.
 

Bijlagen

  • 4056727cbc4d2d8cdadc949e606bb2d7.jpg
    4056727cbc4d2d8cdadc949e606bb2d7.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Het is een oplossing, en smaken verschillen ;)
Persoonlijk vind ik de oplossing van @Ted nog steeds mooi bedacht!
 

johwul

Nieuw lid
Wel mooi bedacht duct tape maar dat gaat niet lang houden als het dak warm word zon hitte zal deze lijm ook los laten
 

EdK

Forumguru
Net een sterrenhemel met al die knopen !!
Zijn ze er ook met ledverlichting er in ?? :koffie:


Maar mijn inziens is er maar één nette oplossing en dat is dan maar geheel nieuwe hemel....
 

johwul

Nieuw lid
Ik vind het mooi ieder zijn smaak deze constructie gaat nooit meer los dus jullie plakken of spuiten er maar rotzooi in en wat led verlichting betreft misschien ook nog een optie :ROFLMAO:
 

Ted

Forumguru
Als je bang bent dat je strippen loskomt dan kan je aan de zijkanten een klein parkertje erin draaien.
Overigens een strip weegt ongeveer 30 gram per stuk. Mijn telefoonhouder is zwaarder en die leidt soms een eigen leven.

Die strippen van mij zitten zeker al 3 jaar. Het begon als een probeersel en blijkt het best goed te doen en kostte mij weinig tijd en ik had alles bij te hand.

De noppen oplossing vind ik ook best ok.
 

michelvalk

Actief lid
Ik heb van die dopjes op alieexpress gekocht die draai je er in ziet er nog leuk uit ook voor me 1e auto wil ik eerst sparen voor de onderhoud en nieuwe banden wat ik zelf kan repareren en maken doe ik het liefste zelf
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240729_040407_AliExpress.jpg
    Screenshot_20240729_040407_AliExpress.jpg
    781,6 KB · Weergaven: 7
Bovenaan Onderaan