Dakdrager

Omdat de kogeldruk van de Fabia combi maar 50 kg. is loop ik erover de denken om naast een kleine dakkoffer
ook een fietsendrager op het dak te monteren voor een lichte fiets 10 kg.
Met de fietsendrager op de kogel houd ik te weing kilo's over voor een tweede fiets als er al een electrische fiets op staat, 44 kg. fiets en drager samen.
Heeft iemand ervaring met een dakkofer en een fietsendrager ernaast, voor / nadelen.
Tips zijn welkom.
Alvast bedankt,
Zwarteruiter.

Canon-Eye

Forumguru
Mijn ervaring beperkt zich tot het vervoeren van 2 kajaks + peddels op het dak (voorbeeld: zie mijn profielfoto met 1 kajak). Samen met de dragers en steunen komt dat op ca. 60kg, formeel dus 10kg teveel maar doordat het zwaartepunt vrij laag boven het dak ligt (én door de behoorlijk aerodynamische vormgeving) heb ik daar in de praktijk geen last van.

De fiets zal een iets hoger zwaartepunt hebben, maar als hij inderdaad slachts 10kg weegt zal ook dat geen probleem zijn. Je moet alleen goed opletten bij het op- en afzetten dat je geen krassen op je deur maakt met een pedaal...

Ridley

Forumguru
neem regelmatig een dakkoffer inclusief fiets van dochter (en die Loekies zijn niet licht!) op dak mee op vakantie, geen enkele Fabia mee gesloopt tot nu toe :tongue:

Bovenaan Onderaan