Dakdragers Octavia 4 hatchback (facelift)

Voor de vakantie wil ik graag dakdragers aanschaffen voor onze nieuwe Octavia hatchback. Via de dealer kosten de originele 250 euro, in de Belgische webshop 230 euro, bij Kopacep 270 (!) euro, maar bij VAGshop.nl "slechts" 200 euro. Die laatste overweeg ik dus.

Maar hoeveel verschil is er nu tussen origineel en enerzijds goedkope en anderzijds dure (zoals Thule) generieke dakdragers? Ik lees over die pinnetjes (die goedkope vermoed ik niet hebben) en dat lijkt me toch wel belangrijk. En ook ben ik bang voor krassen. Zeker bij goedkopere.

Dus iemand advies? Origineel? Of universele? En maakt een goedkoop of duur merk dan nog wat uit?

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Ik heb voor de O3 die van Thule gehad en nu originele.
Die van Thule hebben ook een pinnetje. De originele 2 pinnen. Dat zal weinig uitmaken.
Voordeel van de originele is dat ze wat sneller te plaatsen zijn.
Nadeel is dat je alles moet vervangen als je een andere auto koopt. Bij Thule alleen de voeten.

Ah dat wist ik niet. Waarom heb jij die voeten dan niet gewoon vernieuwd? Vind die voetensets overigens nog best aan de prijs. Als ik zo een beetje inschat kun je voor een Thule Wingbar Evo + nieuwe voeten twee originele dakdragersets kopen.

Maar dus geen verschil in windgeruis? Al dan niet positief.

Laatst bewerkt door een moderator:

1983jeroen

Forumguru
Ik heb die voeten nog liggen hier, maar kon gratis een setje origineel Skoda krijgen.
Ik gebruikte de Wingbar van Thule, maar merk geen verschil met de Skoda dragers. Met fietsen er op heb je toch wel windgeruis

Bovenaan Onderaan