Dakdragers op de O2 combi

Gysman

Actief lid
Vroeg me af of ik dakdragers van Skoda moet aanschaffen of dat de universele dakdragers ook voldoen? Het gaat me dan vooral om het feit of het krassen/schade oplevert aan de dakreling van mijn O2. Zou ik namelijk erg jammer vinden.

Iemand tips?
crazy.gif

tim

Lid
Universele voldoen prima, ik heb zelf voor een paar tientjes zgn. "Jetrack" dragers voor auto's met een dakrail (de meestestations/combi's). Misschien dat je voor het uiterlijk liever de originele hebt want die steken niet uit.

Vacaro

Senior Member
Weet niet juist hoe zit met originele van Skoda maar meestal liggen universele boven op de dakrails. Bij mijn ford lagen de originele tussen de dakrails wat de totale hoogte lager brengt en dus minder windruis en verbruik, om van het "mooie" dan maar te zwijgen.

ericb

Actief lid
De dakdragers die door Skoda geleverd worden zijn niets anders dan gewone Thule dragers die op de dakrails liggen.
Athans de goedkopere versie die ik heb, zien er inderdaad niet geweldig uit, maken een hoop lawaai en je moet uitkijken bij het monteren want je loopt het risico dat je je lak beschadigd. Maar voor die paar dagen per jaar maakt mij dat niet zoveel uit.

Gysman

Actief lid
Windruis boeit me helemaal niet. Looks ook niet, het gaat maar om 1 of 2 weekjes wintersport per jaar. Ik ben alleen altijd erg ziek van krasjes, vandaar dat ik vandaag ook fors duurder dan geplande sneeuwkettingen heb gekocht omdat ik mijn velgen niet wil beschadigen (volgend jaar stalen velgen en eigen winterbanden, dit jaar nog huur). Prio 1 is dus: dakdragers zonder schade op mijn dakrailing.

Okki

Donateur
Op mijn huidige O1 heb ik de oude dakdragers van mijn broer (Opel Astra/Vectra). Past perfect.
Weet niet of de dakrailing van de O2 veel verschilt van de O1, maar zo niet, dan kan je daar ook naar zoeken.

Gysman

Actief lid
Dakdrager update: Net bij Holdinga geweest, en daar hadden ze standaard dakdragers die volgens hem prima op de O2 passen. Kosten: 69 euro. Verschil met de dure "skoda" dragers: iets minder makkelijke montage. Thuis meteen geprobeerd, en inderdaad passen ze perfect, en kompleet zonder schade te monteren (met rubberflapjes). Wat die minder makkelijke montage betreft: dat had m'n oma nog gekund, en die is niet technisch! Bedankt voor jullie info!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Gysman</font><hr />

Vroeg me af of ik dakdragers van Skoda moet aanschaffen of dat de universele dakdragers ook voldoen? Het gaat me dan vooral om het feit of het krassen/schade oplevert aan de dakreling van mijn O2. Zou ik namelijk erg jammer vinden.

Iemand tips?
crazy.gif

[/ QUOTE ]

Dakdragers geschikt voor een Golf IV Variant passen ook perfect op een O2 Combi weet ik uit ervaring. Golf IV = O1.
Deze dakdrager zijn identiek aan die voor een Passat variant van de vorige generatie. Wellicht op marktplaats tegen een zacht prijsje te krijgen.

higgy

Forumguru
De Skoda dakdragers kosten bij mijn dealer ook maar iets van € 69,- dus om daar nou voor naar de universele onderdeolenboer te gaan lopen...
(By the way, ik leen ze gewoon van Nomad...
1761.gif
)

de de door de skoda dealer geleverde zijn meestal de Jetbag Dragers van 69 euro, ik heb ze ook en ze zitten perfect, helemaal rond om de dakrails geklemt en met rubber flapjes is de dakreling afgedekt. Het windgeruis is heel weinig te horen, wel licht het eraan waar je ze op het dak plaatst, meer naar achteren geven ze weinig windruis, ik zal een foto zoeken van mij O2 met drageers en koffer en het ziet er nog goed uit ook, deze zijn namelijk niet zo hoog dat ze op de Dakrailing staan , maar behoorlijk laag op de dakrailing. Walther

Bovenaan Onderaan