Dakdragers op een Roomster zonder dakrail

Ollie Rolly

Nieuw lid
Nieuw op dit forum en niet zonder reden....

Ik ben sinds morgen trotse eigenaar van een Roomster Elegance 1.6 16v op LPG met panaroma dak...heel mooi allemaal.
Maar ik was in de veronderstelling dat er dakdragers op konden...ook zonder dakrail. Ik heb ook een Fiat Panda gehad zonder rail en na lang zoeken toch een geschikte dakdrager gevonden die zonder rail te monteren was en verstelbaar in de lengterichting van de auto.

MAAR bij deze roomster niet. een paar vragen aan de forumlezers alhier:

Is het mogelijk of wie weet welk 'vaag' merk dragers voor een roomster zonder rail verkoopt?
Wie heeft er ervaring met achteraf montage van een dakrail bij een skoda dealer, kosten en afwerking e.d.? of weet een goedkoper adresje dan de skoda dealer? Zenith Amstelveen raadde het ten zeerste af, vanwege prijs en risico op lekkage....

Voor alle reacties, bij voorbaat dank...

grtz

Ollie

piair1982

Forumguru
Achteraf montage is geen probleem. Want onder het staal zitten de schroefgaten voor de dakrails.

Mits kundig gemonteerd is het net als origineel.

Zou geen probleem mogen geven.

EdK

Forumguru
Nee er wordt een stuk van buiten uit het dak gezaagd. Daaronder zit de schroefdraad.

mmm, dat is nieuw voor me.
weet ook niet anders dan wat Fabia in zijn post vermeld.

Maar goed voor de topic starter

Er zijn waren dakdragers voor de Roomster, zou zeggen kijk eens bij Thule op de site
Maar of die bruikbaar zijn met een Panoramadak .......dat durf ik niet te zeggen
maar mochten ze er wel wezen , controleer dan eerst eens bij de dealer of dit niet te veel torsing geeft wat weer een negatoef effect zou kunnen hebben op het panoramadak.

En eerst dakrails laten plaatsen met de dakdragers hierbij is misschien de beste / mooiste oplossing maar kwa prijs en de bijkomende arbeidsuren denk ik niet dat je vrolijk zal worden.

Bovenaan Onderaan