Dakdragers Skoda Fabia Combi Station 2003. Iemand?

Nosam

Nieuw lid
In de hoop dat iemand hier mij kan helpen. :)

Wij hebben een Skoda Fabia Combi Station van 2003.
Hier zit geen dakrail op alleen van die smalle regengootjes.

Kan ik hiervoor een dakdrager set krijgen? Zo ja, waar?
Ik heb alle sites met dakdragers afgespeurd maar overal krijg ik de melding
dat dit niet te krijgen is.

Maar er moet toch wel iets zijn wat gaat passen?

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen! :)

jonbongoofy

Forumguru
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Nosam Allereerst welkom op het forum:bloemen: Verder wordt het gewaardeerd als nieuwe leden zich voorstellen in het meet&greet-deel. De Fabia combi's hebben inderdaad bijna allemaal dakrails, maar soms zie je er ook één zonder. Zoals turboturbo al aangeeft, kun je gewoon de dragers gebruiken die vooral voor de hatchback en de sedan worden gebruikt (die hebben vrijwel nooit dakrails).

Nosam

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties.
Denk dat ik maar naar de garage moet.

Heb nu naar dragers gezocht voor de hatchback fabia maar moet is de fabia hatchback gelijk aan de fabia combi hatchback?

Ik kom bij de zoekfuncties van verschillende aanbieders van dakdragers uit bij een fabia hatchback met vaste bevestigingspunten. Maar dat heeft die van ons ook niet.

Bedankt allen!

EdK

Forumguru
Heb je op je dak een zwartkunstof afdekkapje over de gehele lengte en aan beide zijde's ??
Zo ja dan heb je wel degelijk bevestigings punten alleen zitten die onder die afdekkap !
En als je massel hebt dan zie je een tweetal korte stukjes zitten die eruit gelicht kunnen worden waarna je de bevestigingspunten zou moeten kunnen zien.

Misschien dat @Joske wel een tekening in zijn grote joske archief heeft liggen, hij heeft nu een mooie opslagschuur in zijn tuin waar hij op alfabet alle tekeningen heeft opgeslagen in pdf vorm

turboturbo

Forumguru
In het topic waarnaar ik linkte, staat de wereld aan plaatjes.

Misschien heeft de Fabia van @Nosam geen regengootjes, maar een glad dak....

Ter lering ende vermaeck dan: ik heb deze http://www.ebay.de/itm/390768512973 gekocht, maar de platte plaatjes die op het dak aansluiten hebben aan de onderkant een pinnetje dat bedoeld is voor een gat in de onderkant van de daklijst (dus als je in de deuropening van onder tegen het dak aankijkt) dat mijn Fabia II 1.2 TDI Greenline van 10-2010 niet heeft. Toch zouden ze voor een Fabia II 1.2 TDI Combi van 2010 bedoeld zijn. De maten lijken verder aardig te kloppen. Is dit een verschil tussen wel of niet Greenline, ben ik zo stom geweest om de verkeerde te kopen of heb ik gewoon de verkeerde ontvangen?

EdK

Forumguru
Ik vermoed zo dat een ritje naar een skoda dealer hierover toch de beste uitslag voor jou gaat geven in deze.
En met het antwoord dat je daar krijgt kun je de keuze maken om daar de dakdragers te nemen of bij een leverancier met de opgedane kennis of uiteindelijk dan toch maar een trekhaak met aanhanger te moeten overdenken omdat dakdragers bij jou niet mogelijk blijken te zijn......

turboturbo

Forumguru
Misschien heeft jouw Fabia een geheel glad dak? Dus ook zonder die gootjes met daarin de fixpoints.
Dat komt dacht ik ook wel voor....

Bovenaan Onderaan