Dakdragers van Skoda voor de O2

Karstieman

Forumguru
Ik zag op de site dat er vanuit Skoda dakdragers beschikbaar zijn.

Type: LAS610001 Octavia II € 134,- incl. BTW

Heeft iemand al ervaring met deze dakdragers ?
Of zijn er andere merken dakdragers die ook op de O2 passen waar jullie ervaring mee hebben ?

Bijlagen

• 10145-LAS610001.jpg
    10145-LAS610001.jpg
    7,5 KB · Weergaven: 23

Wiseguy

Actief lid
Ik heb zelf gewoon dakdragers bij de Halfords gehaald... gewoon universele... die voor mij waren weliswaar voor een combi, maar ik neem aan dat ze er ook zijn voor een sedan. De kosten waren meen ik iets van € 99,00.

MdK

Lid
Ik heb de officiele dakdragers van skoda gekocht die je op het plaatje ziet. Ze zitten "als gegoten"! Netjes afgewerkt enzo. Montage is ook geen probleem.

AMBIO2

Actief lid
Is thule niet leverancier van de skoda dragers,
heb voor mijn fabia destijds dragers geleverd gekregen
via de dealer , hierop stond zowel thule als het skoda
logo.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb de officiele dakdragers van skoda gekocht die je op het plaatje ziet. Ze zitten "als gegoten"! Netjes afgewerkt enzo. Montage is ook geen probleem.

[/ QUOTE ]

MDK, beschadigt de lak/dak niet van die dragers?
Zit er namelijk zelf ook over te denken om die aan te schaffen.

Karstieman

Forumguru
Als MdK en Octofreak zeggen dat ze over deze originele dakdragers tevreden zijn, dan zijn het ook geen ondingen.
Ik denk dat ik ook maar eens een bezoekje aan de dealer ga brengen....
Bij auto-specifieke dragers weet je tenminste wel dat ze precies passen op je auto en niets beschadigen /forum/images/graemlins/wink.gif

MdK

Lid
@Skoda_0; Ik was eerst ook wat bezorgd over lakbeschadigingen; het blijft natuurlijk riskanter dan wanneer je dakrails hebt, maar als je (zoals ook in de handleiding staat) de lak eerst goed schoonmaakt op de contactpunten, dan is er niets aan de hand.
De dragers hebben een keurige basis van zacht rubber die precies in de goede vorm is voorgevormd. Het enige wat je na afloop op je dak ziet, is een soort vettige plek waar de drager zat; effe poetsen en voila; dak is weer als nieuw...

Bovenaan Onderaan