Dakdragers voor Fabia combi (2013) met dakrails

Dennis78

Forumguru
Goedemiddag,

Wie heeft er een leuke tip waar je voor een schappelijke prijs goede dakdragers voor een fabi II combi met dakrails kan vinden?

ik ben van plan dit jaar voor het eerst met de toet naar Italië te gaan. En dan schijnt wat extra ruimte wel handig te zijn. Ik heb al gezocht via de zoekfunctie maar kreeg niet echt de berichten die ik zocht.

Welke dakdragers hebben jullie en waar moet ik op letten? (alle tips zijn van harte welkom.)

Ik heb al gekeken op de skoda site waar ik eventueel een productcode kon vinden maar ivm. de komst van de nieuwe Fab. is de accessoirelijst nog redelijk leeg.

Alvast hartelijk dank!

EdZ

Donateur
Ik heb gewoon die de Lidl regelmatig in de aanbieding heeft. Pasvorm misschien iets minder dan origineel maar de prijs was daar ook naar (€30 geloof ik). Ze geven me best een goede indruk. Hoe het zich houdt bij een aanrijding weet ik niet, maar ik vrees dat een dakkoffer dat sowieso niet zomaar overleeft.

kansberg

Forumguru
Voor auto's met open railing heeft Thule ook een voordelige set (784, rond de € 100,00). Weliswaar fors duurder dan Lidl of Aldi systemen, maar uit eigen ervaring weet ik dat zeker bij dakdragers goedkoop vaak duurkoop is. Heb al eens een set weggegooid omdat de pasvorm dramatisch was (MAC). Prealpina heb ik in het verre verleden verkocht, dat gaf ook regelmatig ontevreden klanten, iets wat bij Thule eigenlijk niet voorkomt.

Bijkomstigheid is dat je een Thule systeem altijd goed kunt verkopen via MP als je het niet meer nodig hebt. Thule onderdelen die je kwijtraakt, sleuteltjes bijvoorbeeld, zijn altijd na te bestellen. Ook een voordeel.

Ridley

Forumguru
Gebruik al jaren een set vd Lidl icm Thule Ocean 80 dakkoffer. Gebruik en pasvorm was beter als van Skoda eigen merk, waardoor ik deze ben blijven gebruiken. Ik ben er echt heel erg tevreden mee. Ieder jaar richting Italië met 150 op de Duitse autobahn zonder problemen.

Ergens in de fotogalerij staan nog foto's (Fabia II)

zedrak

Lid
Marktplaats, Thule met slot. Zorg wel dat ze breed genoeg zijn. Niet meer dan 50 euro voor betalen en controleer de rubbers goed. Thule staat hoger dan andere bovengenoemde merken en sluit zeer gemakkelijk. Dat scheelt je scheldpartijen tegen jezelf.

kansberg

Forumguru
@Ridley : De dakdragers van Lidl ken ik niet, maar wel goed te horen dat deze je goed bevallen en er al jaren plezier van hebt. De dakdragers die geschikt zijn voor open railingsystemen zijn een stuk universeler dan pasvorm dakdragers en zullen daardoor beter passen. Maar zodra het op pasvorm aankomt gaat Thule echt met de eer strijken, heel veel autofabrikanten laten hun dragers ook ontwikkelen bij Thule.

Havana

Forumguru
Lidl is prima. Zelf een setje Mont Blancs van MP gehaald voor een tientje. Doen hun werk perfect. Gebruik ze zeer regelmatig. Heb dan wel een O2 maar deze heeft ook open dakrails.

Bovenaan Onderaan