Dakdragers

Julio

Lid
Goedemiddag,

Wij hebben sinds kort een Enyaq en zijn op zoek naar dakdragers.
Ik zie dat het aanbod best flink is, met uiteenlopende prijzen.
Heeft iemand hier ervaring met dakdragers waar ik niet de hoofdprijs voor hoef te betalen?

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Juul

Smeeuwis

Donateur
Welkom op ons forum! Een voorstelrondje in de meet-and-greet wordt gewaardeerd :cool:.

Dakdragers moeten voldoen aan de strenge TÜV keuringen om überhaupt verkocht te mogen worden in de EU. Ik kies zelf altijd voor Thule maar dat is twee keer zo duur als bijvoorbeeld Farad of Hapro of Menabo. Met deze merken heb ik geen ervaring qua dakdragers, maar ik heb een skibox van Hapro en die voldoet uitstekend.

Tees

Donateur
In het verleden waren de Skoda-eigen merk dakdragers een tijd ook door Hapro geproduceerd. Tegenwoordig weer Thule. Naar mijn ervaring zijn Hapro dakdragers ook prima, maar Thule natuurlijk wel top of class.

Tman0961

Forumguru
Ik sluit me bij @Smeeuwis aan. Vroeger heb ik “goedkope” dakdragers gehad. Meer gedoe met installeren. Zat minder stabiel, veel meer rijwind en geluid. Niet fijn en voelde ook minder vertrouwd.

Geïnvesteerd in een setje Thule wingbar evo. Op meerdere wagens kunnen overzetten en gebruiken. Zit als een huis, je hoort ze niet en voelt vertrouwd. Ook als je een beetje doorrijdt in Duitsland.

PS: even jezelf en de auto voorstellen maakt dat men eerder geneigd is je te helpen :pardon:

hemi24

Forumguru
Je kunt ook op marktplaats kijken, er zijn vast wel leaserijders die aan een volgende wagen toe zijn en nog een setje dakdragers voor de Enyaq over hebben…

Tees

Donateur
Sowieso op Marktplaats kijken! Dit soort dingen vind je bij de vleet! Ik zou er niet eens aan denken zoiets nieuw te kopen...maar ik koop m'n autos dan ook niet nieuw :pieker:

Bovenaan Onderaan