Dakkoffer icm dragers

Mies75

Forumguru
Vakantie naar Frankrijk met de 03 combi zit eraan te komen.

Vrouw heeft inpak stress en is bang dat de spullen niet passen.

Ik mocht geen grotere auto kopen (lol) dus ben aan het kijken naar een dakkoffer met drager.

De samenstelling:
2 volwassenen
2 tiener
2017 facelift model combi.

Opties:
Nieuw set kopen (nadeel duur en levertijd)
Huren (ook duur)
Marktplaats.

Ik heb hier echt 0 ervaring mee dus hoop hier wat antwoorden te vinden.

Ik weet dat bepaalde dragers/koffers een herrie kunnen maken.

Ook vraag ik me af welke inhoud goed zou moeten zijn.

Mocht een lid toevallig een passend setje hebben staan of deze willen verhuren dan houd ik me ook aanbevolen (pb mag)

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Bvd!

Tees

Donateur
Ik heb zelf een set dakdragers van Marktplaats, en een dakkoffer van 420L van Hapro. Is voor mij ruim zat met de Octavia, 2 kinderen (2 & 5) en alle kampeerspullen. Ik hou dan zelfs nog wat ruimte over (helpt wel dat we lichtgewicht spullen hebben en tot vorig jaar met een Fabia met dezelfde dakkoffer gingen).

Dakdragers zit je met Thule nooit verkeerd, maar is wel prijzig. Ik heb op de Fabia Hapro gehad, was ook prima. Als je zo weinig mogelijk windruis wil, dan kan je t beste naar wingbars kijken, maar ook daar geldt weer dat dat voor een prijs komt.

Qua dakkoffer ben ik heel tevreden met die Hapro, maar ook daar geldt dat Thule top of the bill is. Ook dakkoffers kan je huren, hangt ook een beetje af van hoeveel ruimte je hebt om die de rest van t jaar weg te leggen. De mijne is van m'n schoonouders en ligt daar dus ook t hele jaar in de garage :jaja:

Fmoon

Forumguru
Ik heb Aguri dakdragers die tussen de dragers zitten icm de Hapro zenith wat een hele lage combinatie is. Je hoort weinig tot niks als er wind staat, en zonder wind hoor of merk je er niks van. Ik had een kledingtas in het midden en voor de rest licht spul (strandlaken, kinderspeelgoed, kussens. Parasol, zwemplankjes) erin gestopt.

Ik verbaasde mij over het verbruik naar Zuid Frankrijk met een score op het display van 1 op 16.3! Ooit met een andere dakkoffer die wat hoger was lukte dat niet, maar deze was ook aanweziger qua geluid.

Denk wel dat u nu hoofdprijs betaald.

Tees

Donateur
Als ik zo op Marktplaats kijk zie ik nog genoeg dakdragers staan voor de O3 voor zo'n €60-70. Zijn dan vaak geen wingbars, die vind je maar heel weinig op Marktplaats, maar wel veel Skoda-originele dragers (zijn dan aluminium ovaal profiel).

Mies75

Forumguru
Overigens lijkt het ook interessant om een set aan te schaffen en deze te verhuren buiten de periode dat je hem zelf gebruikt.

Zou zichzelf redelijk snel weer terug kunnen verdienen

Tees

Donateur
Oh, dat weet ik niet. Ik heb ze op de O2 en vind ze prima, maar misschien ben ik niet zo kritisch daarop. Rond de 80 km/u hoor ik ze wel als ik met alleen de dakdragers rijd (op bestemming haal ik de koffer eraf) Met dakkoffer erbij lijkt t minder te zijn. Ik vind ze wel heel stevig vastzitten, beter dan de Hapro Cronos Alu die ik hiervoor had.

Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Voor die van Aguri kan je ook die van de Volvo XC60 nemen geloof ik (zelfde maten)

Bovenaan Onderaan