Dakkoffer suggesties ?

JinxRS

Lid
Ik heb recent wat dakdragers gekocht voor mijn RS combi en ben nu aan het kijken om een goeie dakkoffer aan te schaffen. (het huren van zo'n koffer valt me qua prijs vies tegen, profile spande de kroon 80 eurotjes voor 2 weken huur....daar koop je bijna een nieuwe voor) . Ik was benieuwd of iemand hier nog wat goeie tips had.

Ik wil er voornamelijk vakantie bagage in kwijt, en het liefst een koffer die weinig plek op neemt in opslag. Verder ben ik ook benieuwd naar ervaringen qua kwaliteit en o ja het moet natuurlijk ook nog een beetje smoelen met de RS, maar ik denk niet dat ze koffers in het RS blauw leveren...

higgy

Forumguru
Ik heb al jaren een Thule en die bevalt uitstekend. Was met wat shoppen net zo duur als het huismerk van Halfords en tja, dan heb IK toch liever een echte Thule.

Je kunt die boxen wel laten spuiten, maar of het mooi wordt en of de lak goed houdt? (Kunststof moet je eerst primeren nl.)
Voor die 1 a 2 keer dat je hem nodig hebt per jaar...

Pim

Lid
Ik zou, ook als je hem alleen voor vakantiebagage gebruikt, een "sigaar model" van zo'n 210x50cm nemen.
De inhoud is gelijk aan een "vierkante" (80x90 oid)
Op hoge snelheid heb je minder weerstand (verbruik, geruis)
Kan makkelijker langs de muur aan het plafond worden opgeborgen of zelfs op de achterkant rechtop in een hoek worden geplaatst. Ook kun je een lange vaak wat makkelijker kwijt op je vakantie bestemming als je hem wilt verwijderen.
Mijn box is zelfs 225cm, de klep van de combi kan gewoon open, dus dat speelt geen rol.

Vacaro

Senior Member
Ik wil er voornamelijk vakantie bagage in kwijt, en het liefst een koffer die weinig plek op neemt in opslag. Verder ben ik ook benieuwd naar ervaringen qua kwaliteit en o ja het moet natuurlijk ook nog een beetje smoelen met de RS, maar ik denk niet dat ze koffers in het RS blauw leveren...

Deze komt toch aardig in de buurt, kwa kleur...
Is te vinden op site van www.Auto5.be

Bijlagen

• dakkoffer.jpg
    dakkoffer.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 59

fop

Nieuw lid
je kan eens kijken bij www.dakbox.nl. ik heb de kamei corvara 475 genomen, maar je kan ook de 310 nemen. Die is in duitsland als beste getest. De 475 heb ik overigens niet op mijn octavia geplaatst, die gaat op mijn laguna grandtour..

ik heb een Mont Blanc Triton 500 gekocht bij www.autodach.de voor 310 euro afhaal prijs, je kan hem ook in Zwart metallic voor 323 hebben.
Deze box is goed uit de test van de Adac gekomen, een Probox zal ook goed zijn, maar deze Mont Blanc Triton boxen zijn normaal 460 euro, en waterdicht bevonden, met bijgeleverde spanbanden en bevestiging met extra bouten voor afgeronde dakdragers en bevestiging voor gewone vierkante dakdragers (moet bij Thule extra voor betaald worden.
Preis 323,- €, Abholpreis 310,30 €
Farbe: Deckel silber - Boden schwarz
Zuladung: 75 kg
Gewicht: 21 kg
Länge: 221 cm
Breite: 80 cm
Höhe: 40 cm
Ladevolumen: 490 Liter
Preis: EUR 323.00

Het heeft mij wat moeite gekost om de Montblanc voor deze prijs te vinden, bij Neus afhalen ook savonds 120 km vanaf Eindhoven.

Jpoers

Lid
Heb sinds kort de kleinste van thule in bezit de thule 80, maar jah heb ook maar klein dakje dus blijft er mooi binnen, als je een combi heb zou ik gewoon een grote maar wel een smalle nemen, van probox of hapro, of thule. Ze zijn allemaal van gelijkwaardige kwaliteit. En passen bijna alleemaal op standaard dragers!

Gewoon kijken wat je voor budget heb, wat je precies wil meenemen (hoeveel en hoe groot) en daar een box voor kopen.

Bovenaan Onderaan