Dakkoffer

Philleuh

Actief lid
Ik zou een dakkoffer willen kopen voor mijn Fabia 1 Combi.
Nu zijn daar zoveel verschillende lengtes in, zijn er mensen die op hun Combi een dakkoffer hebben of hadden of dergelijke?
Welke maat hadden jullie?
Eventueel foto's?

snackbarry

Nieuw lid
Wij zijn van een dakkoffer afgestapt en overgegaan op een aanhangwagen. Scheelt brandstof, laad makkelijk in en er kan veel meer (gewicht) in. Er zijn zat gebruikte aanhangwagens te koop voor het zelfde geld waar je een dakkoffer met dragers voor koopt.

Philleuh

Actief lid
Ik heb geen trekhaak meer want die heb ik verwijderd, vond dat niet mooi staan.
Aanhangwagen achter een zwaar verlaagde wagen is toch geen mooi zicht :grin:
Brandstof maakt me niet zoveel uit, en zou juist zijn om de sportzak met kleding in te vervoeren en ik de koffer dus kan benutten voor de babyspullen als we op reis gaan.

Nu zijn daar zoveel verschillende lengtes in, zijn er mensen die op hun Combi een dakkoffer hebben of hadden of dergelijke?
Eventueel foto's?

Ik zou opzoek gaan naar een model die zo gestoomlijnt mogelijk met je auto is! Ik hem ooit eens een te grote en lompe op mijn vectra GTS diesel gehad, ik vond dat een drama! Ik weet niet hoe die dingen van skoda zelf zijn!?

marktn

Nieuw lid
Hallo,

Wij hebben een vrij grote, in ieder geval niet groter dan het dak.

De maten weet ik niet zo, vanaf de antenne tot de voorruit. En de breedte, iets smaller dan de dakrails.

Brandstofverbruik is wel iets hoger, vorig jaar naar Italie had ik 1:16. Netjes toch. Ik heb er weinig last van gehad.

Een aanhanger kost je ook brandstof, die is zwaarder. Daarbij denk eens aan de ergenis als je door een auto word ingehaald die 100km/per uur harder rijd in Duitsland.
Met onze Fabia rijd ik met dakkoffer al gauw 150km/per uur zonder problemen. Wel zit de dakkoffer extra vast met spanbanden aan de dragers.

Mark

Hallo,

Wij hebben een vrij grote, in ieder geval niet groter dan het dak.

De maten weet ik niet zo, vanaf de antenne tot de voorruit. En de breedte, iets smaller dan de dakrails.

Brandstofverbruik is wel iets hoger, vorig jaar naar Italie had ik 1:16. Netjes toch. Ik heb er weinig last van gehad.

Een aanhanger kost je ook brandstof, die is zwaarder. Daarbij denk eens aan de ergenis als je door een auto word ingehaald die 100km/per uur harder rijd in Duitsland.
Met onze Fabia rijd ik met dakkoffer al gauw 150km/per uur zonder problemen. Wel zit de dakkoffer extra vast met spanbanden aan de dragers.

Mark

Dat verbruik is zeker netjes.. Ook zou ik zeker niet met een aanhanger op pad gaan. Elke auto heeft ook zijn eigen stroomlijn, mogelijk was dat bij mijn vectra een stuk slechter dan bij mijn nog nieuw op te halen O2 van volgende week.

deusjevo

Forumguru
In Duitsland is de max snelheid voor een aanhangertje maar liefst 80 km/uur :eek:oo: en ze controleren streng... :407:

Huyzen

Lid
ik heb een opvouwbare dakkoffer, ProUser 270, zie foto. Heel handig op te ruimen. Heb hem gebruikt op een O2 en S2, maar hij zal zeker ook op de F1 combi passen.

Bijlagen

• 127YbTf+WMpeaGqPsdkDjQ==.jpg
    127YbTf+WMpeaGqPsdkDjQ==.jpg
    17,6 KB · Weergaven: 39

deusjevo

Forumguru
Geen last van klapper-de-flapper herrie op je dak?
Heb zitten twijfelen over zo'n zak maar heb 't niet gedaan omdat ik twijfelde aan de geluidsproductie onderweg.

@O2luxon: als je de mods te vriend wilt houden :disc: stop dan met elk berichtje te quoten als het niet nodig is. :winkie:

Philleuh

Actief lid
Niemand geen foto van zen F1 combi met een dakkoffer op?

Ik dacht zelf een hapro roady 350 te kopen.
Die is 135 x 78 x 40

Of een hapro roady 450
Die dan 192 x 78 x41

Maar denk dan weer dat die 135 te klein is en de 192 te lang

Skody

Actief lid
Eventueel foto's?

Hoi Philleuh, het toeval wil dat ik een dakkoffer gisteren op Marktplaats heb gezet. Merk Thule, kleur grijs / donkergrijs onderzijde, met slot afsluitbaar. Qua maat perfect voor op een Fabia. Heb m zelf 3 jaar op m'n Octavia gehad, maar nu ik een Superb Combi rij, kom ik wel uit met de kofferbak :-). Als je interesse hebt, moet je even een berichtje sturen. Hoor het wel.

marktn

Nieuw lid
Hier een foto, en hij is waterdicht! De laatste dag van de vakantie vorig jaar. Voor de rest hadden we mooi weer.
Een goede foto van de koffer in droog weer had ik niet, helaas.

Ik ben nu bezig met een tussenconsole op de achterbank. Hier kunnen de kids tegen aanliggen als ze willen slapen.
En er zit opbergruimte in, bekershouders en een vak voor de kleurboeken.

DSCF1178.jpg

deusjevo

Forumguru
Moet je even alle gaten in de dakdragers met ducktape afplakken, is ff werk maar werkt meestal wel goed tegen "fluiten".

Philleuh

Actief lid
Hier een foto, en hij is waterdicht! De laatste dag van de vakantie vorig jaar. Voor de rest hadden we mooi weer.
Een goede foto van de koffer in droog weer had ik niet, helaas.

Ik ben nu bezig met een tussenconsole op de achterbank. Hier kunnen de kids tegen aanliggen als ze willen slapen.
En er zit opbergruimte in, bekershouders en een vak voor de kleurboeken.

Bekijk bijlage 15009

En weet je toevallig wat de maten zijn?

Wij hebben een Thule Ocean 80. Niet te groot en er past toch lekker veel in. Jaren geleden eens voor een leuk prijsje overgenomen. Kijk eens op Marktplaats, er wordt genoeg aangeboden. Een nieuwe kost een fortuin.
Voordeel van de Ocean 80 is dat ie lekker compact is, je merkt er weinig van met rijden.

marktn

Nieuw lid
Hoi,

Helaas weet ik de afmetingen niet. De box ligt bij familie in opslag. Over een paar weken kan ik je deze mailen.
Mischien kun je aan de hand van de foto de afmetingen bepalen.

Mark

Bovenaan Onderaan