Dakkoffer

Ikkeaxel

Nieuw lid
Help!!!

Ik zoek een dak koffer voor de zomer vakantie.
Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Dus wie heeft welke en heeft daar goeie ervaringen mee.

SuperbIV

Senior Member
Ik ben heel blij met de Thule Motion XT. Super degelijk ook bij hogere snelheden, van twee kanten te openen, snel montagesysteem en ziet er gelikt uit.

gjhu

Senior Member
Ik heb de Hapro Traxer 6.6. Aan beide kanten te sluiten, stevig en ligt stabiel op de auto en super snel te monteren
met de premium fit montage. 4 hendels aandraaien en hij zit muurvast.

Fmoon

Forumguru
Ik heb de Hapro Zenith, deze is best plat en voel hem niet op de auto ivm andere dakkoffer die ik ooit had. Snelle montage en ook beide kanten te openen. Heb ook platte dakdragers dus het geheel kleed mooi af

Thijs4motion

Forumguru
hoe wel in je achterhoofd dat een dakkoffer volume is, en weinig gewicht wat er in mag.
kijk ook gelijk wat een setje degelijke dakdragers kost.
dan weet je de totale investering

Fmoon

Forumguru
Ik gooi ook enkel de hoofdkussens, parasolletje van die zwemplanken en 2 tassen erin. Dat is vervelende vulling in de auto maar lekker weinig gewicht op het dak.

Japanese Power

Donateur
Ik heb de Thule Touring L, 420 liter met Fastclicksysteem, 50 kilo laadgewicht, van 2 kanten te openen.

Nadeel van de schuin aflopende daklijn van de Enyaq is dat de koffer iets achterover helt. Maar daar zul je op een Octavia 3 geen last van hebben.

BD4D44BF-BDF2-4198-8636-A5527F92BCEC.jpeg

redriver

Senior Member
Ik heb een oude Hapro 2e hands gekocht (300 liter) voor ik dacht €40. Ziet er niet gelikt uit maar gebruik m maar 1 of 2 weken per jaar dus ik lig er niet wakker van :cool: . Zat eerst met dakdragers op de Fabia, past ook nu op de Octavia :thumbsup:

Timmer

Forumguru
Mag ik trouwens vragen welke dakdragers je gebruikt? Ik denk om de Thule 9584b Wingbar te plaatsen op de O3, maar het kan nooit kwaad om eens rond te kijken wat er nog gebruikt wordt ;)

Bovenaan Onderaan