Dakrailing Octavia Combi Go en Comfort

Rallye

Forumguru
Ik doe wat uitzoekwerk voor een kennis, die ik natuurlijk graag een Octavia Combi zou "aansmeren". In de prijslijst op de site van Skoda staat dat de Go en de Comfort geen standaard dakrailing hebben. Bij de accessoires is echter ook geen dakrailing opgenomen. Kan de dakrailing evt. achteraf worden gemonteerd als je per sé een Comfort wilt? Moet er worden geboord voor de montage? Zo ja, heeft één van jullie enig idee wat dat zou moeten kosten?

EdK

Forumguru
Ga er maar vanuit dat het NIET kan !!
In theorie is uiteraard alles mogelijk maar dan moet je eraan denken dat bv de hemelbekleding er volledig uit moet !

Dakrails worden als fabrieksoptie geleverd en zijn niet los leverbaar bij de skodadealer als latere optie !

Ronnie

Forumguru
Daar Komt nog bij dat er voor een dakrailing versterkte dakspanten gelast worden af fabriek, dit om eventuele lasten te kunnen dragen.

LenK

Forumguru
Ik heb ergens gelezen dat bij de O2 de hemel niet los hoeft, dat de rails van buiten te demonteren zijn, dus waarom omgekeerd -monteren- ook niet van buiten af.
En waarom dakrails? Wil die kennis begrafenissen gaan rijden of zo?

Rallye

Forumguru
Ik heb ergens gelezen dat bij de O2 de hemel niet los hoeft, dat de rails van buiten te demonteren zijn, dus waarom omgekeerd -monteren- ook niet van buiten af.
En waarom dakrails? Wil die kennis begrafenissen gaan rijden of zo?

Ik hoor graag meer over de wijze van montage.

De dakrails zijn nodig om een kano op de auto te kunnen vervoeren.

Mark

Banned
Aan losse dakrails zal je dealer zeker wel geraken, bij bv schade moeten die ook kunnen vervangen worden. Achteraf plaatsen zal (mits de nodige aanpassingen aan de wagen) ook wel mogelijk zijn. Denk alleen dat de totale kostprijs hoger gaat oplopen dan dat je een wagen koopt met standaart dakrails!

Aiii

Lid
Een combi zonder dakrails ziet er sowieso altijd "onaf" uit. Je ziet gewoon dat er iets mist aan zo'n auto.

rcFred

Senior Member
In het boekje met de accessoires staan beide dakrailings genoemd, zwart voor 155,- en aluminium voor 349,-. Beide zijn wel exclusief monteren.
Ook heb je in dat boekje dakdragers staan (die gaan in de breedte op de auto) voor 170,- excl monteren. Ook staat er een surfplankhouder in voor 70,- excl monteren.

Mijn advies: Haal bij de dealer het accessoires boekje met prijslijst en je weet meer.
Of bekijk dit, een Engels-talige pdf van de accessoires, maar dan wel zonder de prijzen.

EdK

Forumguru
Een combi zonder dakrails ziet er sowieso altijd "onaf" uit. Je ziet gewoon dat er iets mist aan zo'n auto.

Daar zijn de meningen over verdeeld !
Ben het weinig met Lenk eens maar de associatie met begrafenis beugels vind ik ook groot !!

LenK

Forumguru
Ik weet niet wat hier "onaf" aan is:
Alfa159schwarz1.jpg

of hier aan:
2008_volvo_v50_official.jpg

Echt niet mooier zo:
volvo_v50.jpg

LenK

Forumguru
Met de koop van die 6 heeft ie alle skoda plaatjes weggegooid !?
Nou ik heb er nog een gevonden.
De Fabia is al zo smal en in verhouding zo hoog. Dan moet je er vooral van die handvaten opschroeven, dan wordt dat effect nog verder vergroot.
skoda-fabia-combi-1.jpg

Verstoort de daklijn en zit in de weg met wassen.
En 9 van de 10 rijders gebruiken die dingen ook niet, dus waarom het geld niet aan een ander accessoire besteden.

Rallye

Forumguru
In het boekje met de accessoires staan beide dakrailings genoemd, zwart voor 155,- en aluminium voor 349,-. Beide zijn wel exclusief monteren.
Ook heb je in dat boekje dakdragers staan (die gaan in de breedte op de auto) voor 170,- excl monteren. Ook staat er een surfplankhouder in voor 70,- excl monteren.

Bedankt. Uit het noemen van de dakrailings met onderdeelnummer zou inderdaad (impliciet) kunnen blijken dat ze apart te bestellen en te monteren zouden kunnen zijn. Dat is in tegenspraak met de post van Ronnie, die stelt dat de auto voor de montage van de dakrailings extra verstevigd is. Ronnie, kun je zeggen waar je die kennis vandaan hebt?

Bovenaan Onderaan