Dakreling demonteren

goromo

Nieuw lid
Beste,

Donderdag zag ik dat onze bestelde 03 combi op het terrein van de dealer stond.
Alhoewel een gelukkig gevoel mij overviel :tegek::tegek:, stond me een dingetje tegen.

De zwarte dakreling, dat ziet er niet zo best uit op de Platin Grey met chrome afwerklijsten.
En ja ik had het kunnen weten :fool:.

Nu wil ik de dakreling demonteren en naar de spuiter brengen.
Heeft iemand van jullie enig idee hoe de dakreling gedemonteerd dient te worden of weet iemand een link waar dit vermeld staat ?
 

Maik

Actief lid
Hier is al eens over gesproken.... Hellaas denk ik dat je met een 4tal gaten in je dak komt te zitten....
 

Blacky

Forumguru
Bij de O2 zitten op de uiteinden 2 plastic kapjes die vast geklikt zitten en die moet je los halen, daar onder zitten aan beide zijden 2 torx schroeven. Los draaien en eraf halen, gaten afplakken en monteren gaat in omgekeerde volgorde. Heb dit uit eigen ervaring gedaan. Hoe het bij de O3 zit weet ik niet, kan ook vanbinnen uit vastgeschroefd zitten.
 

Thorgal

Forumguru
Als het probleem met demonteren en monteren is opgelost zou je ook binnen het forum eens kunnen vragen of er wellicht mensen zijn die willen ruilen.
Bv met een witte (of demin blue) kan ik me voorstellen at de zwarte juist weer beter staan maar op een ebl was dat geen mogelijkheid. Dat laatste heb ik namelijk nagevraagd.
 

EdK

Forumguru
Als het net zo zit als Blacky zegt met de kapjes zoals bij mijn Yeti ook zit zou ik ze niet demonteren en laten spuiten.
Maar gehele wagen brengen en dakbeugels gemonteerd laten spuiten.

Waarom ? : Wel doordat er een extra laag verf en lak opkomt gaan de kapjes niet meer goed sluiten met gevolg dat ze in een wasstraat of tijdens rijden los gaan komen en je ze kwijt bent of als je terug vind weer beschadigd zijn en ze weer naar de spuiter terug kunnen.

Die kapjes sluiten namelijk zo krap aan dat die extra verflaag problemen gaat opleveren.
Dus of hier op forum kijken of er een ruilhandeltje te regelen is, of nieuwe bestellen en niet schrikken van de prijs. of met gehele wagen naar spuiter en ze rose of andere kleur laten spuiten maar wel gemonteerd op wagen
 

Blacky

Forumguru
Als het net zo zit als Blacky zegt met de kapjes zoals bij mijn Yeti ook zit zou ik ze niet demonteren en laten spuiten.
Maar gehele wagen brengen en dakbeugels gemonteerd laten spuiten.

Waarom ? : Wel doordat er een extra laag verf en lak opkomt gaan de kapjes niet meer goed sluiten met gevolg dat ze in een wasstraat of tijdens rijden los gaan komen en je ze kwijt bent of als je terug vind weer beschadigd zijn en ze weer naar de spuiter terug kunnen.

Die kapjes sluiten namelijk zo krap aan dat die extra verflaag problemen gaat opleveren.

Wat denk je dat dat gaat kosten? Auto afplakken, spuiten, schoonmaken. Ik had geen probleem met een te dikke verflaag. Zat meteen weer allemaal goed vast.
 

goromo

Nieuw lid
Vandaag eventjes naar de dealer gereden om de o3 eens van dicht bij te bekijken, tjonge jonge wat een mooie auto :dankje:
We boffen toch maar met z'n allen.

Meteen maar eventjes gebabbeld over de reling.
Het schijnt dat de reling van binnenin gemonteerd te zijn.
De hemel moet dus eerst eruit voordat je de reling kan los schroeven :banghead:

Daarbij lichte hij nog toe dat hij dit voor een klant uit coulance dezelfde taak heeft laten uitvoeren en dat hij gezien de klus dit de volgende keer wel twee bedenkt.

Mooi kl@te.
 

s-line

Forumguru
Waarom ? : Wel doordat er een extra laag verf en lak opkomt gaan de kapjes niet meer goed sluiten met gevolg dat ze in een wasstraat of tijdens rijden los gaan komen en je ze kwijt bent of als je terug vind weer beschadigd zijn en ze weer naar de spuiter terug kunnen.

Die kapjes sluiten namelijk zo krap aan dat die extra verflaag problemen gaat opleveren.
Dus of hier op forum kijken of er een ruilhandeltje te regelen is, of nieuwe bestellen en niet schrikken van de prijs. of met gehele wagen naar spuiter en ze rose of andere kleur laten spuiten maar wel gemonteerd op wagen[/quote]


Wat een onzin zeg!! Ik had ze op mijn octavia rs ook gespoten in hooglans zwart, maar de kapjes passen dan prima hoor je moet er natuurlijk niet 6 lagen verf erop baggeren dan zal het niet meer gaan ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru


Wat een onzin zeg!! Ik had ze op mijn octavia rs ook gespoten in hooglans zwart, maar de kapjes passen dan prima hoor je moet er natuurlijk niet 6 lagen verf erop baggeren dan zal het niet meer gaan ja.[/quote]

Leuke meningen van het tegendeel, maar ik praat vanuit mijn ervaring met mijn Yeti en mijn dakrails.
En deze heb ik even neergezet hier om er rekening mee te houden.


En dat dan als onzin te bestempelen .......:lezen:
 

s-line

Forumguru
Dat zijn dan in mijn ogen prutsers geweest! Op de auto spuiten is geen optie want dan kan je de hele auto laten poetsen om de spuitnevel eraf te krijgen. En het is dan zeer lastig om de onder kanten goed te kunnen raken.
En ik praat uit mijn onkundige ervaring!:jaja:
 

Tom RS

Forumguru
Spuiten gaat in dikte van microns bij een deftige spuiter, niet in milimeters. Mag dus absoluut geen problemen geven.
 
Bovenaan Onderaan