Dan ook maar even voorstellen..

jongerik

Actief lid
Net mijn eerste reactie op dit forum gezet, dus dan ook maar eens even voorstellen.

Mijn vorige (lease)auto was een Peugeot 508SW 1.6 eHDI. In eerste instantie met veel plezier in gereden, maar uiteindelijk bleek het toch weer een product met franse kwaliteiten te zijn. In een verder verleden heb ik ook verschillende 306en gereden.
De 508 was best een relaxte wagen. Ook de robot handbak kon ik prima mee leven ondanks dat het geen top product is, je moet er mee weten om te gaan. Echter na verloop van tijd ging hij steeds meer wind geruis produceren. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat verschillende raamrubbers van hun plaats waren gekomen en de randjes en kieren die hierdoor onstonden zorgden voor de nodige fluit concerten. Tape langs de verschillende raam randen deed wonderen ;)

Na besloten te hebben om dit keer (vrijwel) zeker niet meer voor een frans product te gaan en nu toch echt eens een keer te proberen om in de 14% categorie uit te komen, ja ik ook, ontstond al snel de volgende shortlist.

Toyota Auris TS
Seat Leon ST
Peugeot 308 SW (kon het toch niet laten om even te gaan kijken)
Skoda Octavia Combi

De toyota heb ik alleen bekeken en niet eens in proef gereden. Interieur stond mij al niet aan te veel jaren 80. Verder ook geen opvallende pluspunten.
De Seat, niet verkeerd, maar geen vlees nog vis. Dashboard lijkt op de een of andere manier net niet af.
De peugeot, grootste irritaite was de bediening van het media systeem. Er zijn geen knoppen dus alles via het touch screen. Alleen werkt dit tijdens het rijden niet altijd even makkelijk. Even bellen is was er niet bij, net als even aan het knopje draaien voor de temperatuur. Minimalisme oké, maar je kunt het ook overdrijven.

Tja, en toen de Skoda. Van buiten mooie auto geworden. Dashboard ziet er modern en goed uit. Alles zit er op en aan (via wat opties), eenvoudig maar degelijk en modern. Er is gewoon weinig op aan te merken.
Verder staat het mij ook wel aan om straks via VCDS wat zaken te laten aanpassen.

Voorlopig rij ik als voorloop auto een Skoda Octavia Combi II.
Ook zeker niet slecht, hoewel de banden onder deze wel erg veel lawaai maken op bepaalde stukken asfalt.

Nu dus afwachten of Skoda zich aan de verwachte leveringstermijn kan houden.

gr. Erik.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Welkom Erik, dankjewel voor je intro! Ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt als ik naar je shortlist kijk, al ben ik tegenwoordig als Skodaholic misschien wat bevooroordeeld.... ;)
Sterkte met het (lange?) wachten en tzt zien we graag een plaatje bij dit praatje verschijnen :)

Greetz Corné

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom op het forum Erik, en alvast veel voorpret tijdens het wachten.
Als ik het goed begrijp was de 508 die je reed een co-productie van Peugeot en Ducktape.;)

Overigens hier op het forum zijn ook co-producties aanwezig van Laurent & Klement.

Joske

Forumguru
Welkom op het forum Erik!

Bedankt voor jouw mooie introductie, we zien de foto's graag verschijnen als de wagen geleverd is ;)

Bovenaan Onderaan