Dance radio probleem

E

Ex-lid 1929

sinds enige tijd hebben wij een gek probleem met onze radio.
misschien zijn er meerder mensen met dit probleem en weten ze wat er aan de hand is.
Als we rijden en de radio of cd aanhebben horen we ineens een knal uit de luidsprekers.
daarna is er geen geluid meer te horen, maar als je naar het display kijkt doet de radio het nog wel gewoon je ziet alles nog op het scherm.
als je de radio uit zet en daarna weer aan blijft het probleem en is er geen geluid te horen.
als je echter het contact uitzet en daarna weer aan dan is er WEL weer geluid uit de spiekers te horen.
dit probleem doet zich op verschillende tijden dagen en zonder enige handelingen te verrichten voor.
ook staat de radio niet hard.
de ene keer gebeurt het als je een net op weg bent de andere keer als je een heel eind hebt gereden.
en soms gebeurt het dagen niet.

Maarten

Forumguru
Ik weet niet of je nog garantie hebt, maar ik zou sowieso eens naar de dealer rijden.
Ik heb dit probleem al eens eerder hier op het forum voorbij zien komen, maar ik weet niet zeker of dat met een Dance radio was.
Ik herken dit probleem (gelukkig) niet.

MarcoO2

Forumguru
Is inderdaad een bekend probleem, maar tot nu toe heb ik 't alleen gezien bij de Octavia met het Columbus-navigatiesysteem.

E

Ex-lid 1929

ik heb gezocht maar kan nergens iets vinden over een soort gelijk probleem.

Rolle

Senior Member
Heb dit tot nu toe 2 keer vorogehad met mijn Stream (in een O2 iid). Luide knal uit de speakers, radio valt uit en schakelt terug in.
Moeilijk na te laten kijken volgens mij, zijn geen voortekenen dus je kan niet bepalen wanneer hij het doet en het moet al wel heel toevallig gebeuren als je net in de garage bent..

E

Ex-lid 1929

Heb dit tot nu toe 2 keer vorogehad met mijn Stream (in een O2 iid). Luide knal uit de speakers, radio valt uit en schakelt terug in.
Moeilijk na te laten kijken volgens mij, zijn geen voortekenen dus je kan niet bepalen wanneer hij het doet en het moet al wel heel toevallig gebeuren als je net in de garage bent..

ben jij er wel eens mee naar de dealer geweest ? en wat zeiden / deden deze dan ?
bij mij blijft de radio wel aan maar er komt geen geluid meer uit.
pas na uitzetten van het contact en weer aanzetten doet de radio het pas weer.

Ik ken dit probeem. Ik heb hier meerdere malen last van gehad. Er is een nieuwe radio in de auto gezet. Vorige week is ook deze radio een keer uitgevallen. Als het weer gebeurt bel ik de garage weer.

Roco

Lid
Nou, vandaag was ik aan de beurt.....
Nieuwe dance in de fab 2.
radio vandaag net drie minuten aan, een harde knal en weg was het geluid. Wel alle info op dislplay.
Aan en uitzetten gaf geen soelaas.
Ik heb voor een stoplicht de motor afgezet, sleutel uit contact, sleutel er weer in en starten en de radio deed het weer.
Dan pas dus. Niet door uit-aanzetten. Dan reageerde hij niet.
da's maf.
Inderdaad maar es even contact opnemen met de dealer. Kijken wat hij zegt.

Ronnie

Forumguru
Als je de sleutel eruit haalt wordt de radio pas "spanningsloos" gemaakt, alleen 12v voor zendergeheugen blijft bestaan. Je maakt a.h.w. een "harde reboot".

E

Ex-lid 1929

Nou, vandaag was ik aan de beurt.....
Nieuwe dance in de fab 2.
radio vandaag net drie minuten aan, een harde knal en weg was het geluid. Wel alle info op dislplay.
Aan en uitzetten gaf geen soelaas.
Ik heb voor een stoplicht de motor afgezet, sleutel uit contact, sleutel er weer in en starten en de radio deed het weer.
Dan pas dus. Niet door uit-aanzetten. Dan reageerde hij niet.
da's maf.
Inderdaad maar es even contact opnemen met de dealer. Kijken wat hij zegt.

dat is dus bij mij precies hetzelfde ik zag dat er in mijn eerdere berichten stond contact uit contact aan en probleem is weg maar het is inderdaad zo dat de sleutel er echt uit moet en dan is het probleem over dus mijn eerdere bericht was niet helemaal goed geformuleerd.

Boet

Actief lid
Is mij in twee jaar tijd drie keer gebeurd. Zónder knal weliswaar. Remedie is inderdaad sleutel uit het contact en er weer in.

Roco

Lid
De garage was niet onder de indruk. het kan wel es voorkomen, zeiden ze. Niets om je zorgen over te maken, 't is een kleine storing en even vervelend. Als het vaker gebeurd, dan moet ik me melden, dan gaan ze actie ondernemen.

Hmmm, het hoort dus blijkbaar bij deze radio, een manco dus. Hinderlijk, maar niet onoverkomelijk. Wel vervelend als je 140 rijdt op de duitse autobaan.........
daar kun je niet even snel stoppen.....

Toch jammer...een smetje op de Skoda.

Maarten

Forumguru
Mijn Dance Radio had de nare eigenschap dat hij tijdens het spelen van cd's plotseling vastliep. In het display verscheen dan de tekst 'please wait'.

Ik kon wachten tot ik een ons woog, maar er gebeurde niets.

Dit ook bij de dealer gemeld en die heeft, mede vanwege een ander mankement, de complete Dance vervangen.

(andere mankement staat elders beschreven, maar hield in dat het bovenste gedeelte van de Maxidot, daar waar de radio info staat regelmatig uitviel.)

Roco

Lid
Weet ff niet wanneer mijn eerste post was, maar gisteren knalde de Dance Radio weer en ging uit. Display brandde, maar er kwam geen geluid meer.
In mijn geheugen hoorde dat het bij de vorige keer gebeurde tijdens optrekken.
Nu was dat zeker het geval.
In de 2e versnelling en langzaam steeds meer gas gevend (zat achter een scooter) en bij/na 4000 rpm kwam de knal.
da's dus de tweede keer......

Ronnie

Forumguru
Weet ff niet wanneer mijn eerste post was, maar gisteren knalde de Dance Radio weer en ging uit. Display brandde, maar er kwam geen geluid meer.
In mijn geheugen hoorde dat het bij de vorige keer gebeurde tijdens optrekken.
Nu was dat zeker het geval.
In de 2e versnelling en langzaam steeds meer gas gevend (zat achter een scooter) en bij/na 4000 rpm kwam de knal.
da's dus de tweede keer......
Misschien is de Dance met VAG-COM uit te lezen (56 Radio), Bij mijn MCD navi(Skoda satcompass) kon ik uilezen dat er een herhaalde sluiting zat in de R.A. speaker, alles werkte toen wel, navi, radio, cd interface, doch geen geluid.
Eindtrap werd uitgeschakeld wegens sluiting van een zelftapper op de L.S. draad R.A..........

Roco

Lid
Misschien is de Dance met VAG-COM uit te lezen (56 Radio), Eindtrap werd uitgeschakeld wegens sluiting van een zelftapper op de L.S. draad R.A..........

????
Hoe is het mogelijk !!! wat een dom defect.....maar wat super dat je dat kon uitlezen.
Die hou ik even in gedachten voor bij een beurtje !
Dank voor de tip !:473:

E

Ex-lid 1929

mijn vrouw is al met auto langs geweest en hebben toen de auto al uitgelezen.
dus nu ben ik benieuwt wat ze hieraan kunnen zien.
er staan namelijk ook al diversen reacties dat na de uitlezing er niets te zien was van dit probleem.

Wallie

Lid
Kan je melden dat ik na 1 jaar en 60.000km nog geen enkel probleem met m'n dance radio heb gehad, dus het lijkt me niet normaal.

Bovenaan Onderaan