Dashboard compleet vervangen ja of nee

Robijzer

Nieuw lid
Het chrome randje rondom het rechter ventilatierooster sluit niet mooi aan op het dashboard. Er zit circa 1-2 mm ruimte tussen. De dealer heeft de ventilatie-unit in een andere auto gezet en daar sloot deze wel aan. Ook een andere unit in mijn auto gezet en het verschil bleef. Het ligt dus aan het dashboard zeggen ze. Nu willen ze onder garantie een compleet nieuw dashboard in de auto zetten. Een behoorlijk grote reparatie dus voor een in mijn ogen relatief onbenullig mankementje.

Ik was eigenlijk bij de dealer voor een ander probleem omdat er een aantal ''rammels'' in het dashboard en portieren zitten. Dat vind ik eerder een serieus probleem. Ik ben bang dat na deze reparatie de irritante rammels alleen nog maar erger worden. Bovendien is het gewoon geen lekker gevoel dat je nieuwe auto met pas 17.000km op de teller half uit elkaar wordt gehaald.

Wat zouden jullie doen? Toch deze reparatie laten doen die in geen verhouding staat tot het ''probleem''? Of een compensatie vragen? Iets anders?

Ben benieuwd naar jullie reactie. Bedankt alvast.

CDK

Forumguru
Ik zou het zeker laten repareren, omdat ik weet dat ik me er verschrikkelijk aan zou storen. Als er na montage rammels on zouden zitten, dan mogen ze dat netjes onder garantie oplossen.

newwolf84

Forumguru
Ik zou het idd ook laten repareren, zou me er groen en geel aan ergeren. Zoals je zelf al aangeeft is het garantiewerk, dus uiteindelijk het probleem van de inbouwer, mochten er rammels, piepen, kraakjes inzitten.

Het enige nadeel wat je dan zou kunnen hebben is dat je de auto een dag of 2 kwijt bent.

Robijzer

Nieuw lid
voor alle duidelijkheid, ze hebben m'n auto nu al 2x een hele dag gehad om de rammels er uit te krijgen, tot 2x toe zonder het gewenste resultaat, je rijdt bij de garage weg en binnen 10 seconden weet je dat alles wederom voor niks is geweest, daar word je ook niet vrolijk van, dan kun je wel recht hebben op van alles onder garantie maar blijkbaar krijgen ze het gewoon niet opgelost

CDK

Forumguru
@Robijzer, sorry maar dan zijn het prutsers, een mededeling dat je de enquete nu niet positief kan invullen en dat je de importeur op de hoogte gaat brengen gaat wel helpen hoor ;)

Kgrunsve

Nieuw lid
Bij welke garage zit je want ik heb hetzelfde, en rammeltjes in het dashboard en in de hemel.

ze gaan over een week of 2 mijn hele hemel eruithalen en dat fixen.

iemand trouwens een oplossing gehoord voor het klotsen in de tank na voltanken?

Antera

Donateur
tijd voor een nieuwe dash. Als de dealer dat regelt moet het goed komen toch of durven ze het niet even aan

Monteurtje

Forumguru
Dealer geeft zelf aan dat ze het dashboard willen vervangen. Dus neem aan dat ze dat wel zien zitten. Mooi klusje. En als die weer goed in elkaar gezet wordt zijn de andere rammeltjes misschien ook verdwenen.
Er is wel een mededeling gedaan over een kraak van het dashboard en portier. Die komen tegen elkaar aan op een plek waar dat niet hoort. Bij het afdekkapje aan de zijkant van dashboard. Misschien is dat bij jou ook het geval

Tuulster

Forumguru
Vervangen! 100% zeker.

Ik zou goed pissig zijn, een nieuwe auto hoort voor elkaar te zijn! Zo niet fixen die handel

yesRS@

Forumguru
Ik stoor mij ook aan dergelijke details maar of ik daarvoor het gehele dashboard zou laten vervangen weet ik niet.
Ik neem aan dat er heel wat componenten overgebouwd moeten worden uit je huidige dash die op hun beurt met plastic klikspelden ( zoals wij dat hier noemen:D vastgemaakt zijn. Deze durven nog al eens makkelijk breken waardoor je ms dan weer andere rammels hebt.

Cordoba

Forumguru
Net als Monteurtje heb ik ook het idee dat de rammels mogelijk ook samenhangen met een vervormd, of slecht gemonteerd dashboard. Naar mijn idee is de kans groot dat er ergens iets tussen het dash zit dat er niet hoort, of een bevestigingspunt net aan de verkeerde kant van een randje zit of iets dergelijks. Daardoor kan je hele dash onder spanning komen te staan, en kun je op de meest onverwachte plaatsen vormafwijkingen van je dash terugzien.

micky

Forumguru
Hebben ze je brandstofleidingen al vast gezet, daar komen vaak de rammeltjes vandaan, was bij mij de oplossing

Thokozanoah

Forumguru
Ik zou het idd zeker laten vervangen. Het blijft toch een aandachtspunt waar je je misschien in de toekomst alleen maar meer aan gaat ergeren. Ik neem aan dat je gratis vervangend vervoer krijgt tijdens de reparatie?

Laatst bewerkt:
Lijkt mij het "pakkie-an"van de dealer om het op te lossen. Het hoort niet dus repareren en/of vervangen.
Misschien worden de rammels wel veroorzaakt omdat er ergens iets niet goed gemonteerd is of zo.
En als ze ergens iets afbreken bij demontage is dat ook gewoon hun risico, moeten ze ook gewoon herstellen dan.

Robijzer

Nieuw lid
dank voor jullie reacties en meedenken, de dealer is van goede wil en wil graag een tevreden klant en wil dat de rammels opgelost worden en ze willen er ook een nieuw dashboard inzetten met vervangend vervoer uiteraard (lijkt me logisch), ze zijn wel zo reëel dat als de hele reparatie achter de rug is het goed mogelijk is dat er andere rammels zijn ontstaan, dan krijg je de vraag hoe vaak wil je nog je auto kwijt zijn om dat opgelost te krijgen, en ja die rammel die ik hoor, hoort een ander misschien niet, dan wordt het een lang en lastig verhaal

@Kgrunsve skoda , dealer Waalwijk

@Monteurtje , volgens mij komt de portier niet tegen het dashboard aan, door wie is die mededeling gedaan?

IMG_9264.JPG

IMG_9265.JPG

Bijlagen

• IMG_9264.JPG
    IMG_9264.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 5
  • IMG_9265.JPG
    IMG_9265.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 5

Monteurtje

Forumguru
Als het kraakje door het portier/dashboard komt zie je dat ook niet op de manier zoals op de foto. De mededeling is door de fabriek gedaan en de dealer kan zien of het mogelijk van toepassing is op de auto.

Noord26

Forumguru
@Robijzer

Op zich een prima zaak. Alleen groeien ze harder tov de service die ze willen/kunnen blijven verlenen. Service heeft er onder te lijden. De verkopen van circa 1500 nieuw en 1500 occasions doen ze prima. Op offerte aanvragen van nieuwe auto's wordt binnen een paar uur gereageerd. Maar wanneer je ze echt nodig hebt duurt het weken.

Afspraken niet na kunnen/willen komen en jezelf achter PON proberen te verschuilen ging er bij mij niet in. Ondanks dat ik er vaste klant was met meerdere auto aankopen en onderhoud/reparatie.

Heeft mij na de laatste ervaring doen besluiten om naar VAGtechniek te gaan ipv aan te blijven modderen in Tilburg en Waalwijk.

Nieuwe klanten krijgen door te groeien is geen kunst. Ze houden is een veel groter kunstwerk.

Bovenaan Onderaan