Dashboard demontage

Hi,

Ivm inbouw van materiaal voor ben ik op zoek naar een manier hoe ik het dashboard onder mijn stuur van mijn O2 kan demonteren. Ik ben drie schroeven tegen gekomen maar loop spaak tegen de sierstrip en ik denk de lichschakelaar. Er heeft een draadje gestaan met foto's maar die kan ik niet meer vinden.

Wie weet raad?

TDI_DSG

Senior Member
Hoi.

Ik heb dat laatst gezien toen ze m'n carkit inbouwden. Die lichtschakelaar kan je er voorzichtig naar je toe uittrekken. Die sierstrips zitten geklemd en daar kan je denk ik voorzichtig schroevendraaier achter zetten.

Dey

Actief lid
Weten jullie toevallig ook hoe je het bakje bovenop het dashboard verwijderd? Die boven de radio dus.
Ben benieuwd ...

Klinkt heel bot.... maar gewoon je schroevendraaier aan de zijkanten onder het bakje zetten en het bakje omhoog wippen.
Het dashbord is van zacht materiaal en veert na indrukken gewoon weer terug (dat was in ieder geval de reaktie die ik kreeg van m'n dealer)....

DJNeO

Actief lid
- Wat betreft de lichtschakelaar
Bij mijn Fabia is het zo dat je deze op stand 0 zet, dan de schakelaar indrukt, terwijl je de schakelaar ingedrukt houdt zet je hem op stadslicht en dan is de vergrendeling weg en kan je hem er zo uithalen.

- Dan het dashboard...
Bij de Fabia zit er onder de sierstrip bij de klokken nog een schroefje, deze sierstrip kan je gewoon lostrekken.

- Het bakje onder de radio
Zoals al werdt gezegd, deze kan je er gewoon uittrekken, wanneer de radio er niet inzit heb je hier volgens mij nog geeneens een schroevendraaier voor nodig.

Succes! /forum/images/graemlins/laugh.gif

Dey

Actief lid
Oké dank je! Vind het altijd eng om met een schroevendraaier kracht te zetten op je dashboard /forum/images/graemlins/smiley29.gif
Hopelijk gaat dit lukken zonder schade.

Thanks voor de info. Maar is de zilverkleurige strip tussen het dashboard en de onderplaat echt gewoon eraf te krijgen met een schroevendraaier?? /forum/images/graemlins/blush.gif Ben namelijk bang dat ik het kapot maak /forum/images/graemlins/wink.gif

Bovenaan Onderaan