Dashboard doet het niet, auto start niet

RV1

Nieuw lid
Ik heb vorig jaar een after market navigatie laten inbouwen. Nu viel de bluetooth verbinding uit. De installateur gaf aan dat ik de voedingskabel eruit moest halen even wachten en dan weer aansluiten. Bij het verwijderen van de lijst rondom de navigatie is ook het stekkertje van de airbag losgeraakt. De bluetooth verbinding deed het weer, maar ik kreeg een storingsmelding van de airbag. Ik dacht dat ik het stekkertje niet goed terug had geplaatst en heb de lijst en navigatie weer eruit gehaald. Na het terugplaatsen deed vervolgens het dashboard het niet meer. Geen enkel lampje. De verlichting van de auto doet het wel. De auto wil niet meer starten. De accu en zekeringen zijn allemaal doorgemeten en zijn goed.
Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?

Highway

Forumguru
Een deel van de beveiliging zit in je instrumentenpaneel/terllerhuis verwerkt. Mogelijk een losse stekker of kabel kapot. Tellerhuis uitbouwen en stekkers / draden controleren).

Airbag - als je het lampje los haalt en de auto op contact zet, registreerde de auto dat het lampje het niet doet en gaat in storingsmodus. Moet je resetten (vcds/obd11/dealer/mogelijk andere OBD aansluiting). Geen idee of de accu voor een paar minuten loshalen helpt (verwacht van niet).

Een tip voor je navigatie. Je gaat wel erg ver om alles los te halen. Waarom niet even de zekering eruit gehaald in de zekeringkast (S2 heeft er 2) of even de accu los.

Stel je zelf ook even voor in de meet en greet, wordt ook gewaardeerd op dit forum.

VAG-man

Forumguru
Goede tips.
Als je de accu loskoppelt dan deze zeker een kwartier wachten voordat je deze aansluit. Het duurt namelijk een tijdje voordat alle componenten spanningsloos zijn.

Bovenaan Onderaan