Dashboard eet mijn parkeervergunning op

Beste allemaal,

Mij dashboard heeft mijn parkeervergunning opgeslokt. :shocked: :bye:
Het is een pasje ter grote van een bankpasje en die lag voor het raam aan de bestuurderszijde.
Bij het wegrijden gleed de pas tussen het raam en het dashboard door.
Heeft iemand een idee of deze makkelijk weer tevoorschijn te halen is?
Nieuwe kost na aangifte bij politie van vermissing 20 euries, dus wat is rendabel

Normaal zit het ding in een hoesje voor het raam van mijn bedrijfswagen maar nu dus even niet.

Alvast bedankt voor de tips en het meedenken.

Groet,

Albert

Fabia

† In Memoriam
Das lullig zeg. Ik ben bang dat je je dashboard moet demonteren om er bij te kunnen komen.

EdK

Forumguru
al geprobeert om vanonder met je arm te voelen of je de pas voelt ?

Dus op grond bij pedalen gaan zitten en dan daar bij openingen met den hand naar boven.
Of is ff met het stuur op en neer en voor naar achter duwen als je de verstelgrendel er vanaf haalt
Misschien dat je de pas net een setje geeft

En anders ff dealer vragen ? mischien dat die nog wat trukjes hebben

Tsja en anders is het maar aangifte doen en nieuwe pas aanvragen en 20 eurie armer

Canon-Eye

Forumguru
Als er nog iets van te zien is (of als je anderszins precies weet wáár hij ertussen is gezakt) zou je nog even een poging kunnen wagen d.m.v. de stofzuiger (met spleetzuigerhulpstuk), alvorens de boel uit elkaar te schroeven...

The bone collector

Senior Member
Een dashboard demonteren is geen sinecure, zou ik niet aan beginnen. Als je bij de dealer moet kost het je meer dan 20 euro, vrees ik.

Wat ik nog zou proberen: met een ijzerdraad (opletten dat je niets beschadigd natuurlijk) even het pasje proberen verschuiven, wie weet komt er terug een stukje tevoorschijn zodat je er aan kan.

Ik wist trouwens niet dat er tegenwoordig ruimte is tussen het raam en dashboard, lijkt me in elke geval om problemen vragen.

Wijnand850

Forumguru
Zo ben ik vorig jaar een parkeerticket kwijtgeraakt. Die is tot op de dag van vandaag niet boven water gekomen, dus ik vraag mij af of je er van onder het dashboard bij kunt komen. Ik denk dat ik die 20 euro zou uitgeven, een dashboard (de)monteren is een flinke klus, waarbij het ook nog maar de vraag is of alles weer rammelvrij terug geplaatst wordt.

Antera

Donateur
die ga je niet meer vinden. er zit namelijk nog bekleding en isolatie achter en nog veel meer en dat zal hem ten alle tijde beletten door te vallen naar de voeten of hem met de handen boven water te halen. Zou er niet te veel moeite in steken maar het maar opgeven mits je het leuk vind je dash te demonteren

darkprojectx

Forumguru
Lijkt me pas echt vervelend als je je kaartje van de parkeergarage "even" op het dashboard gooit, kun je er fijn niet meer uit tenzij je de hoofdprijs betaald

Bakkertje

Forumguru
Ik heb het laatst voor elkaar gekregen met een haarspeld van 1 van de kinderen.
Zeg maar zo'n ding:
prodvar_8445_1.jpg
Speld open tussen het raam en je dashboard steken, dan kun je je pas vastklemmen en voorzichtig eruit proberen te trekken.
Wellicht heb je er wat aan, zo heb ik eens een parkeer kaartje eruit gevist..

Br3cht

Actief lid
kan je het misschien eens proberen om met dikker papier of karton het pasje naar beneden te duwen
dan komt deze misschien tot tegen de pedalen groep en daar kan je de iolatie opzij duwen

VEEJAY

Forumguru
Herkenbaar! Bij mijn ligt het plastieke kaartje achter het dashboard (passagierskant). Af en toe hoor ik hem meetrillen. Tja... Heb ermee leren leven. Dit overkomt je maar 1 keer!

Skodavrienden,

Dank voor alle tips.
Ik ga op mijn vrije woensdag maar eens kijken of ik mijn visvergunning waard ben. :crazy:
info volgt

EdK

Forumguru
Skodavrienden,
Ik ga op mijn vrije woensdag maar eens kijken of ik mijn visvergunning waard ben. :crazy:

Maw als het niet lukt dan zien we in koop / verkoop je hengels met toebehoren te koop staan voor een schappelijke prijs ??

Goed nieuws...pasje gevonden. tot zover het goede nieuws.
Door met het karton van een lege keukenrol tussen raam en dashboard heen en weer te "vegen" voelde ik de aanwezigheid van het pasje.
Het zit zo diep en onbereikbaar voor een grijpertje dat de hengels inderdaad op marktplaats kunnen (lol EdK :D.
I give up en ga de ambtelijke molen in om een vervanger te regelen.
(aangifte doen bij de politie van vermissing en dan de gemeente-juf vragen om een nieuwe a 20 euro terwijl mijn werkgevert 280 euries per jaar moet dokken voor de parkeerkaart.Als je dat als commercieel bedrijf doet kan de deur dicht. ):ot:

groet en nogmaals dank voor de tips

Fabia

† In Memoriam
Jammer dat je er niet bij kan en ff de auto ondersteboven houden om te schudden lukt helaas niet.

Rolle

Senior Member
Misschien eens polsen bij de fabrikant van de (in België) bekende tuimelwagen?
06tuimelwagen7_ph1.jpg

TurboBooster

Forumguru
Een grote paperclip vastmaken aan een stuk stevig karton oid.
De paperclip een beetje uit elkaar buigen en proberen om de parkeerkaart te duwen/klemmen.
Dan voorzichtig omhooghalen.

Succes.:)

Bovenaan Onderaan