Dashboard Fabia loshalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sacky

Nieuw lid
Ik ben sinds een weekje in het bezit van een Fabia L&K 1.9 TDI. Een heerlijke wagen al zeg ik het zelf. Omdat ik er af fabriek geen radio in heb laten zetten, ben ik van het weekend zelf even aan de slag gegaan met een Pioneer DEH-P55BT.

Na flink wat gepiel met de draden (12v omdraaien, antenne kabel verloopstukje) zit de radio als gegoten. Echter moet ik nu het microfoontje (deze radio beschikt over een ingebouwde bluetooth carkit) nog aansluiten. Het probleem is dat ik het draadje niet achter mijn radio kan krijgen omdat er simpelweg verdomd weinig ruimte is achter het dashboard in die auto's van tegenwoordig.

Kortom: hoe krijg ik (een gedeelte van) het dashboard los, zodat ik beter achter die radio kan komen??

Jpoers

Lid
hoe en waar wil je deze draad precies laten lopen?
Misschien wel makkelijk welke kant je namelijk wil opbouwen, en eventueel wil demonteren.

Want ikzelf vind dat je zonder al te veel te demonteren erg makkelijk achter de radio kan komen.

Heb jij toevallig ook een laatje ipv een bakje onder de radio?

Sacky

Nieuw lid
Ik wil de draad onderlangs de bestuurderskant laten lopen en dan omhoog richting de zonneklep. Het wegwerken van die draad moet denk ik wel lukken, het probleem zit m in het feit dat ik het draadje niet omhoog achter de radio kan krijgen.

Ik heb inderdaad een laatje ipv een bakje onder de radio zitten. Kan deze er soms (makkelijk) uit, dan heb ik al wat meer speelruimte.

Jpoers

Lid
handiger is ook onderlangs het dashboard. bovenlangs je pendalen. zo kom je vervolgens links uit en kan je hm langs je rubberstrip van je deur naar boven laten gaan.

in het voetcompartiment kan je de draad gewoon doorsteken vanaf de radio niks los te halen. daarvoor is het wel handig als dat laatje eruit is. Heb deze zelf niet dus geen idee hoe die precies vast zit. Het bakje zit alleen geklemd. Verwacht dat het laatje niet veel anders zit. OF te wel voorzichtig aantrekken.

boven je pendalen zit een kunstof kap, geloof met 2 schroeven deze kan je eraf schroeven en daar kan dan de kabel onder doorlopen. en dan zit je volgens mij al bij je rubberstrip aan de deurzijde.

Zal morgen ff beter kijken. (tis nu te donker
grin.gif
)

DJNeO

Actief lid
Dashboard loshalen is best wel wat werk... ik zou je zeer afraden het via de bestuurderskant te doen gewoon om het feit dat dit gewoon veel meer werkt is...

instructies voor via de passagierskant:
- Open dashboard kastje, voorzicht het klepje dat rechts bij de deur zit loshalen met een schroevendraaier (tussen dashboardkastje en klepje kan je die steken, klem duwtje richting de deur en hij schiet los)
- de drie schroeven in het dashboard kastje loshalen en vervolgens de 2 schroeven die onder je kastje zit loshalen.
- nu kan je voorzichtig het dashboard kastje loshalen, trek de luchtslang los en haal het kabeltje van de verlichting los... nu kan je hem voor je op de bodem van de auto leggen.
- haal je radio eruit, inclusief het inbouw frame.
- nu kan je je laatje gewoon eruit trekken, dit gaat makkelijk.
- nu heb je genoeg ruimte om je kabeltje van je mic achter de radio te krijgen.
lijdt hem naar de A stijl en verberg de draad of via het rubber zoals eerder gezegd of lijdt hem achter de witte sierstrip op de A-stijl.

voor alles weer vastzetten volg deze instructies alleen dan omgekeerd
1761.gif

Ikzelf zou eerst de mic plaatsen bij je binnenverlichting in de hemel en vervolgens de draad achter de hemel verbergen en zo naar de radio toe lijden...

Succes
yeah.gif

Sacky

Nieuw lid
Alvast bedankt voor de tips. Ik ga vanavond weer een poging wagen. Hopelijk krijg ik ook alles weer in elkaar...

dap

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

Dashboard loshalen is best wel wat werk...
.....
lijdt hem naar de A stijl en verberg de draad of via het rubber zoals eerder gezegd of lijdt hem achter de witte sierstrip op de A-stijl.
.....

[/ QUOTE ]

ot.gif
(bij voorbaat mijn excuses hiervoor)
Hopelijk heeft het draadje niet teveel te lijden van al dat leiden

Sorry, maar een bal voor een open goal is moeilijk naast te trappen, en ik kon het echt niet laten.

Gr. Dany.
24.gif

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: dap</font><hr />

ot.gif
(bij voorbaat mijn excuses hiervoor)
Hopelijk heeft het draadje niet teveel te lijden van al dat leiden

Sorry, maar een bal voor een open goal is moeilijk naast te trappen, en ik kon het echt niet laten.

Gr. Dany.
24.gif

[/ QUOTE ]

Ik dag da dis uun skodaforum waz en geen gramatikaal forum
1761.gif

(was druk... ff snel gepost vandaar waarschijnlijk het foutje
wink.gif
)

Sacky

Nieuw lid
Heuj, tis gelukt en nog zonder al te veel los te halen. Als je de radio eruit haalt kun je het bakje eronder makkelijk lostrekken. Dan met een zaklamp en een lasdraad (lang dun stuk staal) friemelen tot je bij de pedalen uitkomt. Vervolgens het draadje aan de lasdraad vastgetaped en weer terug getrokken.

Alles zit weer in elkaar en werkt! Ben alleen niet zo te spreken over de FM ontvangst. Iemand daar nog tips over? (heb wel zo'n verloopstukje met 12v ertussen gezet)

Jpoers

Lid
kijk eens aan, netjes opgelost. werkt de microfoon ook naar behoren? hoor hier vaak klachten over.

Ted

Forumguru
Een beetje zielig dat mensen zich ergeren aan spellingsfouten op een forum. Helaas zijn wij niet volmaakt en is een forum om op makkelijke manier te communiceren. Op MSN en E-mail verkeer zijn de regels qua nederlands ook veel soepeler.

Groeten Ted.

Sacky

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

kijk eens aan, netjes opgelost. werkt de microfoon ook naar behoren? hoor hier vaak klachten over.

[/ QUOTE ]

Microfoon is met bijgeleverde klemmetje aan de zonneklep vastgemaakt. Blijft goed zitten en heb nog geen klachten gehad over de verstaanbaarheid. Kortom: werkt prima.

Geronimo

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Sacky</font><hr />

Ik ben sinds een weekje in het bezit van een Fabia L&amp;K 1.9 TDI. Een heerlijke wagen al zeg ik het zelf. Omdat ik er af fabriek geen radio in heb laten zetten, ben ik van het weekend zelf even aan de slag gegaan met een Pioneer DEH-P55BT.

Na flink wat gepiel met de draden (12v omdraaien, antenne kabel verloopstukje) zit de radio als gegoten. Echter moet ik nu het microfoontje (deze radio beschikt over een ingebouwde bluetooth carkit) nog aansluiten. Het probleem is dat ik het draadje niet achter mijn radio kan krijgen omdat er simpelweg verdomd weinig ruimte is achter het dashboard in die auto's van tegenwoordig.

Kortom: hoe krijg ik (een gedeelte van) het dashboard los, zodat ik beter achter die radio kan komen??

[/ QUOTE ]

Wat een toeval, ik ben ook in het bezit van een Fabia L&amp;K 1.9 TDI, maar dan de combi
wink.gif

Ik heb zelf ook een radio gekocht, een JVC KD-G722.
De ijzeren constructie waar de radio in komt te zitten pastte niet goed in het plastic frame dat in het dashboard aanwezig was (de overlap is zeker een millimeter).
Toch maar eens gebeld met de Skoda dealer om te vragen of zij of JVC wellicht een "andere" standaard hanteerden, maar dat bleek niet het geval. Mij werd ook gemeld dat het 'wel wat moeite zou kunnen kosten'.
Ahfin, uiteindelijk is het met behulp van een hamer, wat schuurpapier en wat krasjes op het dashboard dan toch wel gelukt.

Dus als iemand een idee heeft hoe dat dashboard een beetje subtiel te verwijderen is dan hoor ook ik dat graag, want dan kon nog wel eens van pas gaan komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan